نهاد مستقل تنظیم‌گر برق ایجاد می‌شود

لایحه تشکیل نهاد مستقل تنظیم‌گر برق به کمیسیون اقتصادی ارسال شده و به زودی نهایی خواهد شد

تاسیسات نیوز / مهری بهزادپور: همایون حائری، ‌معاون وزیر نیرو در گفت و گو با خبرنگار تاسیسات نیوز، ضمن اینکه حضور بخش خصوصی در صنعت برق را بسیار مطلوب ارزیابی کرد گفت:‌ بخش خصوصی محور چرخ صنعت برق کشور است و به زعم همه آگاهان اعم از داخلی و خارجی رشد صنعت برق مرهون تلاش بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه حدود۷۰ درصد از نیروگاه‌های کشور از دسترس وزارت نیرو خارج و در اختیار بخش خصوصی در حوزه اجراست گفت: بخش خصوصی در صدد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است و ما سعی می‌کنیم این امر را به روش BOO و BOT تسهیل و سرعت بخشیم.
حائری در باره چگونگی افزایش نرخ برق گفت: هیئت تنظیم جدیدی تشکیل شده و این موضوع در حال بررسی است.
وی ورودی‌های مالی به بخش برق را محدود اعلام و تصریح کرد‌: با پی‌گیری‌های سال گذشته از طریق فروش اوراق توانستیم بیش از ۱۱هزار میلیارد تومان از بدهی‌های بخش خصوصی را کاهش دهیم.
حائری درخواست بخش خصوصی برای تشکیل نهاد مستقل تنظیم‌گر بخش برق را منطقی ارزیابی کرد و افزود:‌ پیش‌نویس این لایحه تنظیم و به کمسیون اقتصادی دولت ارسال شده و امیدواریم ظرف ماه جاری نهایی شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد مشکلات فعالان این صنعت به‌ویژه در بخش خصوصی با تعامل با نهادهای دولتی و نگاه تسهیل‌گرانه آنها حل شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;