نماینده مجلس: کم درآمدها نباید پول آب و برق دهند

‌عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: مدتی است که ما در نامه‌ای از رئیس جمهور درخواست کرده‌ایم که کم درآمدها تا سه ماه پول آب، برق و گاز ندهند اما وی حتی پاسخ نامه ما را نداده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، حجت الاسلام احد آزادی‌خواه، با بیان اینکه در شرایط فعلی دولت باید از اقشار کم درآمد جامعه و همچنین کسانی که کسب و کارشان به دلیل کرونا دچار آسیب شده است حمایت کند، گفت: بنده و تعدادی از نمایندگان مجلس که اغلب عضو فراکسیون نمایندگان ولایی هستند، چندی پیش در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار عدم اخذ بهای مصرفی آب، برق و گاز از سه دهک کم درآمد جامعه به مدت سه ماه شدیم.
وی افزود: علت تدوین این نامه آن بود که محدودیت‌های اعمال شده در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و تأثیر آن بر فضای کسب و کار موجب تنگنای معیشتی و فشار بر اقشار کم درآمد شده است.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این روزها اقشار کم درآمد جامعه حتی در تأمین نیازهای اساسی خود دچار مشکل جدی هستند و باید دولت از این افراد حمایت جدی کند.
آزادی‌خواه با بیان اینکه اقشار ضعیف جامعه از لحاظ مالی مشکلات اساسی دارند و باید مورد حمایت قرار گیرند، اظهار داشت: در حال حاضر به جز کارمندان دولت و برخی از اقشار جامعه که حقوق ماهانه دریافت می‌کنند، بخش قابل توجهی از مردم با چالش اقتصادی بسیار جدی مواجه هستند که باید از آنان حمایت شود.
وی تصریح کرد: به جهت احترام به جایگاه مجلس لازم بود که دفتر رئیس‌جمهور فردی را مأمور پیگیری این مطالبه نمایندگان می‌کرد و پاسخ نمایندگان را می‌داد اما این اتفاق نیافتاد و گلایه ما این است که رئیس جمهور به نامه‌های مجلس پاسخ نمی‌دهد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ممکن است دولتمردان بگویند که از نظر حقوقی ملزم نیستند که به نامه‌های نمایندگان پاسخ دهند که اگر اینگونه باشد، مجلس هم نباید از باب مصالحه با دولت رفتار کند و می‌تواند از اقدامات قانونی خود چون سوال و استیضاح استفاده کند.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;