نماینده مجلس: بیش از ۳ میلیون خانه خالی در کشور است

نماینده مجلس :‌ با توجه به این که چیزی در حدود ۳ میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد، طرح مالیات بر خانه های خالی قطعاً میتواند تاثر بسزایی بر ورود این خانه ها به چرخه اقتصاد و نیز بهبود شرایط حال حاظر مسکن داشته باشد.
به گزارش تاسیسات نیوز، رییس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با دکتر مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
دکتر اصغر رسولی در این دیدار اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان منطبق بر قانون نظام مهندسی ساختمان در کشور همچون سایر سازمان ها تشکیل شده و وظایف مهم و مختلفی در حوزه ساخت و ساز مسکن دارد.
وی با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم سازمان نظام مهندسی ساختمان نظارت بر ساخت وساز ها در راستای افزایش عمر مفید، کیفیت مناسب و مقاومت بیشتر ساختمان ها در مواجهه با حوادث احتمالی است، افزود: خوشبختانه کیفیت ساخت و سازها در استان زنجان وضعیت مناسبی دارد و مهندسان زنجانی جزو مهندسان متعهد در کشور هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساخمان استان زنجان با اشاره به اینکه این سازمان یک نهاد غیردولتی است، تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان همواره در شرایط مختلف کشور خدمات مهندسی با کیفیتی ارائه داده است. در شرایط فعلی نیز این آمادگی به صورت جدی در خصوص همکاری و همراهی که در پروژه مسکن مهر وجود داشت برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه این سازمان آمادگی دارد در خصوص پروژه های مختلف سرمایه گذاری، صنعتی، بافت فرسوده، تولیدی و سایر پروژه ها خدمات مورد نیاز مهندسی را با کیفیت ارائه کند، خاطرنشان کرد: خوشبحتانه همواره نسبت به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران رویکرد حمایتی برای ارائه خدمات وجود داشته و این رویکرد ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با اشاره به رویکردها و اقدامات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، گفت: حدود ۱۵ درصد از درآمد سازمان صرف آموزش و ترویج مقررات ملی ساختمان می‌شود.
۳ میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد
مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه از سال ۱۳۷۹ عضو سازمان هستم، اظهار کرد: در خصوص خدمات مهندسی و سازمان باید کار کارشناسی انجام داد تا علاوه بر تفهیم وجوب و اهمیت خدمات مهندسی در ساخت و ساز صحیح، کارفرما با میل باطنی و علاقه در پی دریافت این خدمات از سازمان باشد.
وی با اشاره به رویکرد علمی و کارشناسی مجلس به مسائل پیش روی کشور، تاکید کرد: با توجه به این که چیزی در حدود ۳ میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد، طرح مالیات بر خانه های خالی قطعاً میتواند تاثر بسزایی بر ورود این خانه ها به چرخه اقتصاد و نیز بهبود شرایط حال حاظر مسکن داشته باشد.
در ادامه این جلسه در خصوص طرح مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن بحث و تبادل نظر کارشناسی و فنی صورت گرفت و نقاط ضعف و قوت این طرح ها مورد بحث و نظرکارشناسی قرار گرفت.
در پایان جلسه نیز ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان ابراز امیدواری کردد با حضور و رویکرد مناسب نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی توسعه شهری در زنجان با سرعت بیشتری پیش رفته و سرمایه گذاری هدفمند بخش دولتی و خصوصی در شهر زنجان تسهیل شود.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;