نماینده مجلس به تاسیسات نیوز گفت: هیچ اشکال شرعی بر طرح مالیات بر خانه های خالی نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس  گفت: این قانون است و مربوط به اکنون هم نمی شود برای ۴سال قبل است. پیامک از سوی وزارت خانه برای مالکین چند خانه ارسال شده است و برایش سامانه هم تعریف شده است . فقهای شورای نگهبان در هنگام تصویب این طرح وجود داشته اند و از نظر شرعی هم ایرادی دیگر به آن وارد نیست.

به گزارش تاسیسات نیوز، «اسماعیل حسین زهی» عضو کمیسیون عمران در رابطه با قانون مالیات بر خانه های خالی گفت: ابهامات این طرح مورد بررسی قرار گرفت و در یک جمع بندی صورت گرفته، نظر شورای نگهبان در خصوص طرح مالیات بر خانه های خالی جلب شده است. ایرادات شورای نگهبان با حضور اعضای شورا و کارشناسان مرکز پژوهش‌های شورای نگهبان بررسی شد.
او گفت: مطمئن هستیم هزینه خالی نگه داشتن خانه‌ها تا حدی که امکان پذیر بوده، بالا رفته بخشی از این خانه‌های خالی به بازار عرضه می شود و بالاخره اثر خود را در بازار، دارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: این قانون است و مربوط به اکنون هم نمی شود برای ۴سال قبل است. پیامک از سوی وزارت خانه برای مالکین چند خانه ارسال شده است و برایش سامانه هم تعریف شده است . فقهای شورای نگهبان در هنگام تصویب این طرح وجود داشته اند و از نظر شرعی هم ایرادی دیگر به آن وارد نیست.
حسین زهی گفت: هدف از اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی این است که سرمایه راکد نماند و در سوداگری قرار نگیرد و مسکن از کالای سرمایه‌ای خارج شود. سیاستگذاری شده تا با این روش ها بتوانیم بازار را آرام کنیم و عرضه مسکن فراوانی پیدا کند و بتوانیم تاثیری در پیشبرد عرضه مسکن برای مردم داشته باشیم. این طرح تاکنون با استقبال مردم مواجهه شده است.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;