نماینده مجلس به انتصاب اولین مدیرعامل زن توزیع برق هرمزگان اعتراض کرد

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه عرف است که وزرا برای انتصاب مدیران استانی نظر نمایندگان را جویا می‌شوند، گفت: متاسفانه انتصاب مدیر جدید توزیع برق هرمزگان خارج از قاعده و عرف معمول صورت گرفته و وزیر نیرو باید پاسخگو باشد و اینکه هرطور دلشان خواست عمل نمایند تصوری باطل است و وزیر نیرو این دندان کرم خورده را دور بیاندازد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  منصور آرامی  اظهار داشت: بنده بر این باور هستم که انتصاب مدیران استانی جزو اختیارات وزراست و تصمیم‌گیری نهایی در این حوزه برعهده ایشان است، اما نمایندگان مجلس بعنوان وکیل مردم باید در جریان امور با این اهمیت منطقه‌ای قرار بگیرند و اگر مشورت و نظری دارند شنیده و سپس تصمیمات نهایی شود.
وی با بیان اینکه روزانه مردم بسیاری از شهر و روستا در ارتباط با نمایندگان هستند و نمایندگان مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف را به ادارات مربوطه ارجاع می‌دهند گفت: مگر می‌شود مردم را به دستگاهی ارجاع داد که هیچ شناختی از کیفیت مدیریت آن در دست نیست و انتصابش در بی‌خبری و بدون اطلاع‌رسانی به نمایندگان انجام شده است.
نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: در تماسی که با ۲ نفر از نمایندگان استان داشتم آنان نیز از این انتصاب اظهار بی‌اطلاعی کردند که معلوم می‌شود وزیر نیرو ارزشی برای نمایندگان مردم هرمزگان قائل نیست و تصور می‌کند همانطور که در سالیان گذشته تصمیمات فردی و سلیقه‌ای هرمزگان را به این روز انداخته و سبب نارضایتی مردم در بسیاری حوزه‌ها شده، همچنان می‌توانند با همان رویه تصمیمات سفارشی و فوری به کار خود ادامه دهند.
آرامی گفت: وظیفه ما قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون است، اما چگونه ممکن است در راستای صیانت از حقوق مردم، بر عملکرد مدیرانی نظارت کرد که شناخت و اطلاعات حداقلی از آنان در زمان انتصاب به نمایندگان ارائه نشده است.
منصور آرامی افزود: بنده از وزیر نیرو سئوال می‌کنم، آیا بر‌اساس عرف معمول نباید مجمع نمایندگان را از کیفیت تصمیمات وزارتخانه در حوزه مدیریتی استان مطلع ساخت؟ پنهان کاری وزارتخانه و انتصاب شبانه مدیران و مطلع شدن نمایندگان مردم از طریق رسانه‌ها توهین به وکلای ملت و لطمه به شأن نمایندگان است و شخص وزیر باید پاسخگوی این بی‌احترامی باشد.
این نماینده مجلس افزود: بنده موافق نقش‌آفرینی بانوان در پست‌های مهم مدیریتی حتی به‌عنوان وزیر هستم، اما آنچه در این انتصاب دارای اشکال جدی است نه انتصاب یک بانو در این سمت بلکه بی‌توجهی در اطلاع‌رسانی و مشورت با نمایندگان مردم است.
وی در پایان گفت: این تصور که مانند سالیان گذشته با لابی و تصمیمات شخصی و انفرادی مدیران نهاد‌ها و دستگاه‌های هرمزگان بدون اطلاع سایرین منصوب شوند و در ارائه خدمات و هزینه کرد منابع مردم بدون نظارت کافی، هرطور دلشان خواست عمل نمایند تصوری باطل است و وزیر نیرو این دندان کرم خورده را دور بیاندازد.
منبع تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;