جلالی: با نمایشگاه‌های مجازی به جنگ کرونا خواهیم رفت

تاسیسات نیوز / مهری بهزادپور: مدیر نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی تهران (IRAN HVAC&R) گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مجازی می‎تواند مکمل برپایی نمایشگاه‌های عینی تا زمان پساکرونا برای حضور در دایره تولید و چرخه اقتصادی باشد.
‌به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرصتی برای توسعه کسب و کار و رونق بازار و معرفی پتانسیل‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون است که تا کنون با وجود تحریم باعث حضور موثر ایران در بازار داخلی و خارجی و رونق تولید شده است.
اما شیوع ویروس کرونا، به تعطیلی گردهمایی‌ها و نمایشگاه‌های مختلفی انجامیده است و با وجود امید داشتن به کاهش و یا حذف شیوع کووید ۱۹، کم‌کم عاملان برگزاری نمایشگاه‌ها را به این اندیشه واداشته است که جایگزین و راهکاری برای این چالش بیابند.
نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی تهران (IRAN HVAC&R) سالانه با حضور جمع کثیری از شرکت‌های صنعتی داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود. این نمایشگاه طی هجده سال گذشته به عنوان بزرگ‌ترین رویداد تاسیسات در خاورمیانه، همواره با استقبال بی‌نظیر صاحبان صنایع مواجه بوده است.
عبدالکریم جلالی مدیراجرایی این نمایشگاه ضمن ابراز امیدواری به برگزاری این نمایشگاه در تاریخ ۳۰ مهر ماه سال ۱۳۹۹ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ، به خبرنگار ما گفت: نمایشگاه مذکور به احتمال زیاد در تاریخ مقرر با حضور نمایندگانی از داخل و خارج برگزار خواهد شد و البته پیش از آن، شرایط حضور در این رویداد بزرگ بین‌المللی سالانه،‌ از طریق فراخوان در روزهای آتی در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام خواهد شد.
وی توقف و خبر کنسلی برگزاری نمایشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان را تجربه‌ای جدید دانست که گریبان تمام دنیا را گرفته و مسلماَ در این بین باعث آسیب‌های اقتصادی فراوانی خواهد شد.
جلالی یادآور شد:‌ مسلماً طولانی شدن شیوع کرونا در سطح جهان، باعث خواهد شد تا همگان به فکر برگزیدن راهکارهای مقابله با این مشکل و تداوم زندگی در حوزه‌های مختلف کنند.
مدیر اجرایی نمایشگاه تاسیسات ضمن اشاره به اینکه البته هیچ گزینه‌ای جای برگزاری نمایشگاه،‌ به عنوان بهترین فرصت جهت ارائه و عرضه آخرین دستاوردها و خدمات و محصولات در رشته‌های مختلف را نخواهد گرفت گفت: در حین گذر از شرایط کرونایی، ما نیز در صدد هستیم تا زمان برگزاری نمایشگاه‌های واقعی، ‌اقدام به برپایی نمایشگاه‌های مجازی در حوزه‌های مختلف کنیم و البته این تجربه را پیش از این، با بهره‌گیری از ابزارهای نوین عرصه تکنولوژی‌های نوین نیز داشته‌ایم.
مدیر نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی تهران در ادامه برپایی نمایشگاه‌های بهاره به شکل کوچک‌تر را نمونه‌ای از نمایشگاه‌های مجازی در سطحی کوچک‌تر دانست که با ارائه کاتالوگ و اطلاعات مجازی برگزار می‌شود ولی کار فروش در آن انجام نمی‌شود.
جلالی یادآور شد:‌ ما نیز به احتمال زیاد اقدام به نمایشگاه صنایع موازی با نمایشگاه مذکور در کشور خواهیم کرد، چرا که متقاضیان این صنعت در کشور همواره منتظر فرصتی برای ارائه محصولات و دستاوردهای خود به بازار بوده‌اند.
وی این نمایشگاه‌ها را مکمل نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی تهران دانست و افزود:‌ به طور یقین این نمایشگاه نمی‌تواند جایگزین نمایشگاه واقعی باشد. اما می‌توانیم با در اختیار داشتن بانک اطلاعات اصناف و خدمات آنها در این حوزه یاری‌بخش تولید و چرخش اقتصاد باشیم.
وی در پایان تصریح کرد:‌ شرایط حضور و ثبت نام در نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی تهران(IRAN HVAC&R) طی روزهای آتی به اطلاع همگان خواهد رسید و متعاقباَ شرایط برگزاری نمایشگاه‌های مجازی در این زمینه نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;