نقش کلیدی پروپان در خنک سازی پایدار

به گزارش تاسیسات نیوز، در مطالعه منتشر شده در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا (PNAS)، محققان موسسه بین المللی تحلیل سیستم های کاربردی (IIASA)، برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد و دانشگاه لیدز، انگلستان، از مدل GAINS IIASA برای مقایسه سناریوهای انتشار مبرد هالوژنه پایه با سناریوهای تغییر به R32 یا پروپان. در حالی که تغییر به R32 افزایش دمای جهانی را نیز کاهش داد (۰٫۰۳ درجه سانتیگراد تا پایان قرن)، پروپان از نظر پایداری راه حل برتر بود.

AC های تقسیم شده با استفاده از پروپان به عنوان جایگزین GWP کم برای R410A و R32 (یا R22) به صورت تجاری در بازارهای چین و هند در دسترس هستند و گفته می شود که حدود ۲٪ از فروش سالانه AC های تقسیم شده در هند را تشکیل می دهند. استفاده و پذیرش آنها در جاهای دیگر اغلب توسط کدهای ساختمانی و استانداردهای مربوط به مسائل اشتعال پذیری محدود می شود.

با این حال، در اروپا، کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است که استفاده از HFC با GWP 150 یا بیشتر در سیستم‌های تهویه مطبوع جدید و پمپ‌های حرارتی با ظرفیت نامی حداکثر تا ۱۲ کیلو وات از ۱ ژانویه ۲۰۲۷ ممنوع شود. بازنگری در مقررات اروپا برای گاز اف. در صورت پذیرش، پروپان در حال حاضر بالقوه ترین گزینه برای دستیابی به این هدف است.

پایان پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;