نقشه مصرف برق امروز سبز بود

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، نتایج پهنه‌بندی امروز مصرف برق کشور از حاکم بودن شرایط متعادل وسبز مصرف بر غالب نقاط کشور حکایت دارد و بجز کلانشهر مشهد که در محدوده زرد قراردارد، برق تمامی استان‌ها و کلانشهر‌های کشور عادی و در محدوده سبز است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، لازم است مشترکان شهرستان مشهد الگوی کاهش پنج درصدی مصرف برق را به مرحله اجرا گذاشته و با رعایت برنامه‌های مدیریت مصرف همانند سایر هموطنان، صنعت برق را در عرضه برق مطمئن و پایدار یاری رسانند.
استفاده از دور کند کولر‌های آبی، تنظیم برودت کولر‌های گازی روی ۲۴ درجه، استفاده از نور طبیعی در ساختمان‌ها و انتقال زمان استفاده از وسایل برقی پرمصرف مانند اطو، ماشین ظرفشویی، لباسشویی و جاروبرقی به زمان غیرپیک و پرهیز از همزمانی استفاده  به‌ویژه در ساعات پیک روز (۱۲ تا ۱۶) از جمله راهکار‌های ساده کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق عنوان شده است.
کاهش مصرف برق از مواردی است که دولت ها همواره سعی داشته اند فرهنگ سازی کنند و مردم بدون جریمه و … به خودی خود کمتر مصرف کنند. برای کمتر مصرف کردن نکاتی وجود  دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
هتر است از لامپ های کم‌مصرف به جای لامپ های رشته ای استفاده شود زیرا انرژی مصرفی لامپ کم مصرف حدود ۲۰ درصد لامپ رشته ای و عمر آن ۸ برابر لامپ رشته ای است.
ـ هنگام خروج از خانه، سیستم های سرمایشی خاموش شود. درجه دمای کولرهای گازی دو تکه (اسپیلت) در فصول گرم روی ۲۶ درجه تنظیم شود.
ـ فعالیت های گرمازا مانند شست و شو و اتوکشی در ساعاتی که دمای هوا کمتر است (اول صبح) انجام شود.
ـ قرار دادن سایه بان روی کولر می تواند باعث خنک تر شدن خانه شود.
ـ برای استفاده بهینه از یخچال و فریزر درجه ترموستات آن در دمای ۳ تا ۵ درجه سانتی گراد تنظیم شود. نوار درزگیر در یخچال و فریزر به طور مرتب بازرسی شده و مواد غذایی گرم، درون یخچال و فریزر قرار نگیرد.
منبع میزان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;