نظام مهندسی نظارت بر بتن ساختمان‌ها را جدی بگیرد

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نمونه‌گیری از بتن مصرفی ساختمان‌ها و کنترل و نظارت بر استاندارد آن پیش از بتن‌ریزی باید مورد توجه جدی سازمان نظام مهندسی قرار گیرد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،  فتح‌الله معین در یکصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اصفهان همواره تجلی‌گاه مهندسی بوده و وجود آثار جهانی شاخص در این شهر موید این موضوع است؛ این امر وظیفه حفظ آثار معماری شهر را نیز برای ما و تمامی مهندسان شهر اصفهان یادآور می‌شود.
وی افزود: در دوره‌های قبل شورای شهر مقرر شد برای تعامل بیشتر بین نظام مهندسی و مدیریت شهری، مهندسان این سازمان در جلسات حضور پیدا کرده و درباره ساخت‌وسازها نظر بدهند اما به جز ارائه مقاله، جایی اظهارنظری از این قشر وجود نداشته است.
رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این مقالات نیز نظر اعضای نظام مهندسی بوده و شهرداری نتوانسته از نظر آن‌ها در ارتقای ساخت‌وساز، طراحی، ایستایی و ایمنی ساختمان‌ها استفاده کند.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته شاهد بودیم برخی اعضای سازمان نظام مهندسی که مسئولیت نظارت بر ساخت ساختمان را برعهده می‌گرفتند حتی آدرس ساختمان را هم نمی‌دانستند در حالی که اکنون وضعیت بهتر شده است.
معین اضافه کرد: موارد ایمنی در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح می‌شود که رعایت نشدن آن باعث آزردگی خاطر بخش‌های شهرداری شده و لزوم نظارت جدی توسط سازمان نظام مهندسی را یادآور می‌شود.
وی با بیان اینکه شاید اصفهان از لحاظ رعایت استانداردها در کشور نمونه باشد اما هنوز به حد ایده‌آل نرسیده است، خاطرنشان کرد: نمونه‌گیری از بتن ساختمان‌ها و کنترل و نظارت بر استاندارد بتن مصرفی پیش از بتن‌ریزی باید مورد توجه جدی سازمان نظام مهندسی قرار گیرد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;