نصب دستگاه جریان‌سنج اولتراسونیک در خروجی مخزن ذخیره آب شرب

مدیر دفتر مدیریت مصرف و آب بدون درآمد آبفای غرب استان تهران با اعلام این خبر گفت: نصب این دستگاه در چارچوب اجرای برنامه بهره‌وری آب استان تهران و با هدف محاسبه شاخص حداقل جریان شبانه به‌منظور کاهش و مدیریت هدررفت آب در شبکه توزیع و هم‌چنین شفاف‌سازی میزان آب استحصالی منابع آب زیرزمینی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمد بزرگمهر افزود: دستگاه مورد نظر با تلاش کارشناسان دفتر مدیریت مصرف از سایت‌های قدیمی و بلااستفاده موجود شرکت شناسایی و باز شده و پس از انجام مراحل تعمیر و آزمایش دوباره مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
بزرگمهر اظهار داشت: اساس کار جریان‌سنج‌های اولتراسونیک برای اندازه‌گیری جریان سیالات در لوله‌های تحت فشار است. این جریان‌سنج‌ها دارای دو سنسور گیرنده و فرستنده بوده که در بیرون لوله نصب می‌شود و بر اساس خواص دوپلر عمل می‌کند.
او تصریح کرد: در جریان‌سنج التراسونیک، فرکانسی که در اثر عبور سیال از داخل لوله ایجاد می‌شود و این فرکانس را طرف گیرنده چک می‌کند و در هر لحظه با توجه به سرعت عبوری سیال از داخل لوله تغییر خواهد کرد که در اثر  تغییر  فرکانس فلوی عبوری در خروجی ۲۰-۴ میلی آمپر جریان‌سنج ظاهر خواهد شد.
به گفته مدیر دفتر مدیریت مصرف و آب بدون درآمد آبفای غرب استان تهران این جریان‌سنج‌ها جایگزین مناسبی برای جریان‌سنج‌های الکترومغناطیس به‌ویژه در اقطار بالا محسوب می‌شود و از دیگر مزایای آن می‌توان به دقت سنجش بسیار بالا، سرعت در نصب، کاهش هزینه‌های نصب (برش لوله، تامین فلنج متقابل و …) اشاره کرد.
منبع آب و فاضلاب استان تهران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;