میرجعفری: ۱۴۰۰ آغازی برای پایان بررسی های اصلاح قانون نظام مهندسی

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران: ۱۴۰۰ آغازی برای پایان مذاکرات در این زمینه و عملیاتی کردن نتایج مذاکرات و نهایی کردن اصلاحات قوانین کهنه نظام مهندسی ساختمان باشد و به این ترتیب به آورد خوبی برای جامعه مهندسان و همچنین رونق مطلوب ساخت و ساز در کشور باشد.
«اصلاح قوانین نظام مهندسی ساختمان»، واژه ای که گویا طلسم قفل شده ای است که اصلاً باز نخواهد شد! باز شدن سالانه پرونده اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس و افزودن یک یا چند تبصره و ماده واحده به آن و بسته شدن مجدد آن، رهآورد اجرا و بررسی چندین ساله ای است که در مجلس و توسط مسئولین به آن پرداخته شده است.
«سازمان نظام مهندسی ساختمان» به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی به شمار می آید که ظرفیتهای مطلوبی برای اصلاح آن وجود دارد که شاید بتوان به فرآیند نظارت دقیق بازرسان، حاکمیت قانون بر این بزرگترینNGO کشوری، ممانعت از رسوخ امضاء فروشی بر بدنه سازمان و … در این راستا اشاره کرد.
تغییرات شرایط ساخت و ساز و ثابت ماندن تعرفه های خدمات از جمله مسائلی است که بیشترین فشار را بر جامعه مهندسان به ویژه در سال گذشته با توجه به شیوع کرونا و کاهش ساخت و سازها، وارد کرد.
افزایش بیکاری مهندسان با وجودِ کاهش نرخ تعرفه خدمات مهندسی، چالشی است که انگیزه بسیاری از مهندسان برای ادامه فعالیت را از بین برد. معضلی که به زعم آگاهان و کارشناسان حوزه به دلیل نبودِ مدیریت در این حوزه و بی توجهی به اصلاحات قوانین نظام مهندسی ایجاد شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی تهران به تاسیسات نیوز گفت :

علیرضا میرجعفری در گفت و گو با خبرنگار ما در باره ضرورتهای اصلاح قانون نظام مهندسی و عدم اجرایی شدن آن گفت :
فرآیند اصلاح قانون نظام مهندسی کشور، چندین سال است که آغاز شده اما هنوز نهایی نشده و بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی ، لایحه ای از طرف دولت ارائه شده و بررسی هایی نیز در مجلس در کمیسیون عمران صورت گرفته و در مرحله مذاکره قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه نظام مهندسی تهران طی رایزنی های صورت گرفته،  آمادگی کامل خود را برای انجام هر اقدامی برای تسریع و تسهیل در اصلاح قوانین نظام مهندسی اعلام کرده، اظهار داشت :
میرجعفری در ادامه تاکید کرد:
البته آنچه که در این مذاکرات و بررسی ها باید بیشتر به آن پرداخته شود، بحث عملیاتی کردن نتایج و خروجی های رایزنی ها و مذاکرات است که متاسفانه تا کنون مبحث قابل اشاره به شکل جدی وجود ندارد.
وی ابراز امیدواری کرد؛ سال ۱۴۰۰ آغازی برای پایان مذاکرات در این زمینه و عملیاتی کردن نتایج مذاکرات و نهایی کردن اصلاحات قوانین کهنه نظام مهندسی ساختمان باشد و به این ترتیب به آورد خوبی برای جامعه مهندسان و همچنین رونق مطلوب ساخت و ساز در کشور باشد.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;