مهندسان، معترض به افزایش ناچیز تعرفه خدمات نظام مهندسی

علی‌رغم افزایش چند برابری قیمت مسکن و حقوق کارگران ساختمانی، رقم خدمات مهندسی افزایش ناچیزی یافته و برای افزایش بیشتر رایزنی‌ها و جلساتی با معاون امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی انجام شده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، بهرنگ دیلمقانی رئیس نظام مهندسی آذربایجانغربی،  با اشاره به عضویت بیش از ۱۸هزار مهندس در رشته‌های ۷ گانه در نظام مهندسی استان، گفت: افزایش تعرفه خدمات مهندسی در سال گذشته با ۸ ماه تاخیر ابلاغ شد و در انتظار تصمیم افزایش تعرفه سال ۹۹ هستیم.
وی گفت: علی‌رغم افزایش چند برابری قیمت مسکن و حقوق کارگران ساختمانی، رقم خدمات مهندسی افزایش ناچیزی یافته و برای افزایش بیشتر رایزنی‌ها و جلساتی با معاون امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی انجام شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: عدم همخوانی ساخت‌وسازها با نقشه‌های مصوب و تخلفاتی از این دست، مشکلی است که چهره شهر و کیفیت ساخت‌وسازها را کاهش داده و در این خصوص سازمان سال گذشته،  نخستین جشنواره عکس را با موضوع رعایت مقررات ملی ساختمان برگزار کرد و به زودی اسامی منتخبین اعلام خواهدشد.
دیلمقانی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد با ادامه جشنواره عکس و همکاری مردم و رسانه‌ها، تخلفات گزارش و شاهد کاهش آنها باشیم.
دیلمقانی گفت: شاهد هستیم نیروهای ماهر کشور در حوزه ساخت و ساز بعد از کسب تجربه در کشور و بیمه شدن،  برای ارائه خدمات به کشورهای همسایه مهاجرت می‌کنند و این مشکل نوظهور بخاطر حقوق‌های دلاری باعث کمبود نیروهای کاردان در کشور شده است.
فراخوان انتخاب خبرنگاران برتر در حوزه ساخت و ساز شهری
خبر دیگر اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی برای انتخاب خبرنگاران برتر در حوزه ساخت و ساز شهری فراخوان داد.
این سازمان در نظر دارد به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران فعال و برتر در حوزه ساخت و ساز شهری  با هدف ترویج فرهنگ تعقل و پرسشگری، شناسایی خبرنگاران فعال عرصه مهندسی، ارتقا دانش عمومی و جلب توجه شهروندان به ساخت و سازهای اصولی و ایمن با محوریت نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان ( از بدو تاسیس تاکنون ) در ارتقای کیفی ساخت و سازها و رعایت مقررات ملی ساختمان در جهت حفاظت از سرمایه های ملی تجلیل کند.
بدینوسیله به اطلاع خبرنگارانی که در حوزه مهندسی فعالیت دارند, می رساند که آثار خود را در بخش تخصصی در  قالب خبر، گزارش، مصاحبه، عکس و یادداشت تا پایان تیرماه ۹۹ به روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ارسال کنند.
منبع سازمان نظام مهندسی ساختمان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;