معرفی ۷ طرح فناورانه صنعت ساختمان به سرمایه گذاران

در سی‌امین رویداد دوشنبه های استارت آپی ۷ طرح فناورانه حوزه صنعت ساختمان به سرمایه گذاران معرفی شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی صندوق نوآوری و شکوفایی که امروز به صورت آنلاین برگزار شد، ۷ تیم استارت‌آپی و دانش بنیان طرح‌های نوآورانه خود را به سرمایه گذاران ارائه کردند که به این شرح است:
تولید سیمان ژئوپلیمری و برق سبز
امیربهادر مرادی‌خو، مجری طرح ساخت چندین نوع سیمان ژئوپلیمری و هیدرولیکی با استفاده از ضایعات را محصول این شرکت دانست و گفت: علت اصلی تغییر آب و هوا پدیده گرمایش زمین ناشی از انتشار گاز CO۲ است و در میان آلاینده‌های هوا، سیمان پرتلند مسوول مستقیم ۱۰ درصد کل انتشار گازهای گلخانه‌ای است.
وی ادامه داد: برای رفع این چالش اقدام به تولید سیمانی بر اساس ضایعات کشاورزی کردیم. تولید برق سبز از فرآیند تولید این سیمان از دیگر محصولات جانبی است.
مرادی‌خو تاکید کرد: برای توسعه این طرح نیاز به سرمایه گذاری ۲ میلیارد تومانی است.
سامانه های یکپارچه نیازمندی‌های ساختمان
ایمان رادمنش، مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان درباره سامانه های یکپارچه نیازمندی‌های ساختمان گفت: نبود شفافیت در فرآیند اداره ساختمان باعث ایجاد مشکلاتی در مجتمع‌های مسکونی شده است که برای رفع این مشکل سامانه مدیریت مالی ساختمان‌ها را طراحی کردیم که در قالب آن هزینه‌های ساختمان به صورت شفاف مدیریت می‌شود.
وی کنترل هوشمند برای مدیریت آب مشترک را از دیگر راهکارهای شفاف سازی در اداره مجتمع‌های مسکونی عنوان کرد و یادآور شد: درایور درب پارکینگ برای کنترل ورود و خروج از در پارکینگ با استفاده از نرم افزار از دیگر خدمات این سامانه است.
به گفته این محقق برای توسعه این محصول نوآورانه نیاز به  سرمایه ۱۲ میلیارد تومانی است.
هوشمندسازی ساخت و ساز
امیر علیزاده، مدیر یکی از شرکت‌های فناور درباره هوشمندسازی ساخت و ساز گفت: بر اساس آمارهای جهانی از هر ۵ نفر فعال در بخش صنعتی یک نفر از بخش صنعت ساختمان است و ۹۸ درصد از پروژه‌های بزرگ از هزینه شدن بیش از ۳۰ درصد نسبت به برآوردهای اولیه رنج می‌برند.
وی با بیان اینکه این اعداد در کشور در بزرگتر است، اظهار کرد: برای رفع این چالش ابزارهای پوشیدنی می‌تواند تا ۸۲ درصد در افزایش ایمنی موثر باشد و در این راستا گجت‌هایی را طراحی کردیم.
علیزاده نرم افزاری برای تعریف پروژه‌های ساخت و ساز، تعریف اعضای پروژه، کلاه ایمنی و دستبند برای پایش علایم حیاتی افراد، ردیاب هوشمند برای ردیابی وسایل نقلیه، تحلیلگر هوشمند برای بررسی میزان رطوبت و مقاومت بتن و سوئیچ‌هایی برای کنترل بخش‌های مختلف را از جمله گجت‌های طراحی در این سامانه عنوان کرد.
به گفته وی برای توسعه این محصول نیاز به یک میلیارد تومان سرمایه گذاری است.
سازه‌های پیش ساخته برای شرایط بحرانی
احسان خواجویی، مجری طرح سازه‌های پیش ساخته برای شرایط بحرانی ایده اولیه این طرح را مربوط به زلزله بم در سال ۸۲ دانست و گفت: در شرایط بحرانی اسکان موقت یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان است، از این رو طرح سازه‌های بتنی پیش ساخته را طرح کردیم.
وی افزود: بر اساس این طرح سازه‌های بتنی را طراحی کردیم که در زمان کمی قابل عرضه به ساکنان مناطق در شرایط بحرانی است.
به گفته وی برای توسعه این طرح نیاز به ۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری است.
سازه‌های پیش ساخته پیچ و مهره‌ای
سید مجید رئوفی از محققان طرح سازه‌های پیش ساخته پیچ و مهره‌ای با اشاره به چالش‌ها و ضعف‌ها در ساخت و سازهای موجود، گفت: ما برای رفع این چالش سازه‌هایی پیش ساخته با رویکرد اتصالات پیچ و مهره را اجرایی کردیم.
وی کاهش هزینه و زمان ساخت تا ۸۰ درصد، کاهش نیروی انسانی، کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی را از مزایای این سازه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: این سازه‌ها قابلیت جمع آوری و نصب مجدد را دارد.
به گفته وی برای توسعه این طرح نیاز به ۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری است.
پلتفرمی برای سرمایه گذاری دیجیتال در بخش مسکن
مهران صدقی مجری طرح گفت: در این طرح پلتفرمی برای سرمایه گذاری اشتراکی با استفاده از فناوری بلاکچین و قراردادهای هوشمند پیاده سازی شده است.
به گفته مجری طرح برای توسعه این پروژه نیاز به ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری است.
مدیریت پروژه با وب نرم افزار
امین برزوئیان یکی دیگر از ارائه دهندگان طرح های نوآورانه در این رویداد، با اشاره به چالش‌های مدیریت پروژه ساختمان سازی از ارائه نرم افزاری در این زمینه خبر داد و گفت: برای توسعه این نرم افزار نیاز به ۱۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری است.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;