مصرف بهینه انرژی از ساختمان‌های دولتی آغاز شود

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه بیش از ١٠ درصد ساختمان‌ها در کشور دولتی است، گفت: مصرف بهینه انرژی از ساختمان‌های دولتی آغاز شود.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمد شکرچی‌زاده در اختتامیه چهارمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار مصرف بهینه انرژی در بوستان گفتگو افزود: برای مصرف بهینه انرژی باید متوسط مصرف سوخت نهادهای دولتی در پنج سال اخیر احصا شود و آن رقم را در تخصیص بودجه نهادهای دولتی در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: ما باید یک آزمایشگاه جامع انرژی داشته باشیم و براساس استانداردهای لازم گواهی فنی برای ساختمان ها ایجاد شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: ٣٠ تا ٣۵ درصد از آلودگی هوا مربوط به مصرف سوخت انرژی در ساختمان های خانگی است.

شکرچی‌زاده گفت: آلودگی ناشی از مصرف سوخت و تولید گازهای خانگی ساختمان ها در سال ٩۴ تا ٩۵ در شرایط پایدار قرار گرفت و تولید و ساخت و ساز در کشور در این برهه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ۲۳ میلیون ساختمان در کشور وجود دارد، افزود: مصرف صحیح انرژی در ساختمان مد نظر قرار گرفته و مهندسان در طراحی های خود شرایط بیرون و خارج ساختمان ها و اضافه بار و سرما را در نظر بگیرند.

شکرچی زاده با بیان اینکه نصب و اجرای نادرست تاسیسات ساختمان ها باعث شده نتوانیم به مصرف بهینه انرژی دست یابیم، تصریح کرد: دانش مهندسان در زمینه نصب تاسیسات و مصرف انرژی در ساختمان ها از طریق دوره های آموزشی باید افزایش یابد.

وی گفت: از شهرداری ها خواسته شده برای افرادی که استانداردهای لازم را در ساخت و ساز ساختمان ها رعایت نمی کنند مجوز داده نشود.

منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;