مصرف برق خود را نصف کنیم!

این روش‌ها به کاهش مصرف برق خانه‌ی شما کمک می‌کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، شاید شما هم تلاش کرده اید که از روش‌هایی برای کم کردن میزان مصرف برق خود بکاهید و میزان هزینه‌های مصرفی برق خود را کمتر کنید. برای مثال ممکن است میزان ساعات روشن بودن کولر خود را کمتر کنید. در اینجا ما روش‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که میتوانند در کاهش مصرف میزان برق لوازم خانه به شما کمک کنند.
یخچال فریزر
یخچال یکی از وسایلی است که به طور مکرر در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. باز کردن پشت سرهم در یخچال میزان به طرز قابل توجهی در میزان مصرف برق آن تاثیر گذار باشد به همین دلیل همیشه گفته می‌شود که از باز و بسته کردن بی دلیل در یخچال در طول روز خودداری کنیم. یکی دیگر مواردی که باعث میشود میزان مصرف برق یخچال بیشتر شود گذاشتن غذای داغ داخل یخچال است. گذاشتن غذای گرم دریخچال باعث گرم شدن محیط داخل یخجال میگردد و همچنین باعث بوجود آمدن بخار آّب در فضای داخل یخچال میشود. گرم شدن محیط داخلی هم باعث مصرف انرژی میشود.
اسپلیت یا کولر گازی
کولر گازی به دلیل اینکه در فصول گرما به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد که باعث مصرف بالای برق این دستگاه می‌شود. به همین دلیل تا جایی که میتوانید سعی کنید که دمای آن را روی متوسط تنظیم کنید. همچنین سعی کنید آن را ساله یعنی هر سال یک بار سرویس کنید تا از خرابی‌هایی که باعث مصرف بیشتر برق در آن میشود جلوگیری کنید.
ماشین لباسشویی
از اضافه کردن لباس‌ها به صورت مکرر و با دفعات بالا خودداری کنید. ماشین لباسشویی به دلیل کارکرد مهمی که در طول زندگی هر خانواده‌ای تاثیر دارد باید همیشه سعی کنیم که لباس‌ها را جمع کرده سپس آن‌ها را یکجا وارد ماشین لباس شویی کنیم. همچنین لباس‌ها را با ۳۰ درجه پایین‌تر بشویید.
تلویزیون
سعی کنید از خاموش و روشن کردن مکرر تلویزیون پرهیز کنید و یا تایم‌هایی که فقط تلویزیون برای دیوار صحبت میکند آن را خاموش کنید.
منبع برق نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;