مستاجران سرگردان در هزینه «اجاره» یا «خورد و خوراک»!

سرگردانی مستاجران بین تامین هزینه های اجاره و یا خورد و خوراک در شرایط کرونایی مشکلی است که در صورت بی توجهی به آن، مشکلات جانبی در این زمینه را افزایش داده و آن وقت است که هزینه های بسیار بیشتری را برای حل و بهبود اوضاع باید پرداخت کرد.

تاسیسات نیوز/ مهری بهزادپور: شاید به قطعیت بتوان گفت؛ «افزایش قیمت» تنها پروسه کاملاً هماهنگی است که به طول جامع در همه بخش های متخلف کشور قابل مشاهده است.
حذف بسیاری از محصولات، خدمات و نیازهای خانواده ها از سبد خانوار، واکنشی است که بسیاری از خانواده ها به آن اقدام کرده اند . اما هنوز هم بسیاری در قبال بسیاری از هزینه های اساسی وامانده اند.
پرداخت هزینه اجاره مسکن از جمله  مواردی است که «مستاجران» مستاصل از پرداخت آن، به هر دری می زنند؛ اما در وانفسای اقتصاد لنگان مبتلاً به کرونا و تحریم و بی مدیریتی، ره به جایی نبرده اند.
ادامه کرونا به تدریج قوا و انرژی ادامه زندگی در شرایط بسیار معمول را هم به تحلیل می برد. زنجیره افزایش قیمت ها بر گُرده اقشار ضعیف جامعه بیش از همه فشار وارد می کند
کوچ بسیاری از افراد از مراکز استان به شهرهای اطراف، و از شهرهای اطراف به حومه، از حومه به زاغه نشینان و …. فرآیندی است که این روزها بسیار قابل مشاهده است و متاسفانه تبعات این فشارهای اقتصادی در بسیاری موارد بنیان خانواده ها را نیز لرزان ساخته است.
اجرای طرح ناموفق طرح وام ودیعه با موانع بسیار در مسیر انجام آن، مانند؛ درخواست چندین ضامن رسمی عملاً سهمی از سرمایه های بانکی را به این امر تخصیص نداد.
اجرای طرح کمک های مومنانه از دیگر طرح هایی است در راستای کمک به خانواده هایی که دچار مشکل معیشتی شده اند اجرا می شود .
کاهش بار سنگین هزینه های مختلف، به ویژه هزینه مسکن به قدری دشوار و غیر قابل تحمل است که همنوعان آنها را به اندیشه در این زمینه واداشته است.
شیوع بیشتر کرونا باعث شد که درآمد زایی بسیاری از افراد از جمله دستفروشان و … را با چالش مواجه سازد و در حقیقت تامین «نان هر شب» آنها را با مشکل روبرو ساخته است. سرگردانی مستاجران بین تامین هزینه های اجاره و یا خورد و خوراک در شرایط کرونایی مشکلی است که در صورت بی توجهی به آن، مشکلات جانبی در این زمینه را افزایش داده و آن وقت است که هزینه های بسیار بیشتری را برای حل و بهبود اوضاع باید پرداخت کرد.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;