مسابقه و جشنوارۀ ملی ساختمان ­های انرژی صفر و پربازده

به گزارش تاسیسات نیوز، سابا نخستین نشست اعضای کمیتۀ علمی اولین مسابقه و جشنوارۀ ملی ساختمان­ های انرژی صفر و پربازده را برگزار کرد.

 

 

 

 

وزارت نیرو ازطریق سابا و با مشارکت پژوهشکدۀ فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی درنظر دارد تا در رویدادی ملی، تیم­های مختلف را جهت طراحی ساختمان­ های جذاب انرژی و مقرون به صرفه را به چالش بکشد.






این رویداد با عنوان اولین جشنوارۀ ملی ساختمان­ های انرژی صفر و پربازده علاوه­ بر مسابقه، مشتمل بر کارگاه­ های بین ­المللی و نمایشگاه تخصصی در سال برگزار خواهد شد.





به همین مناسبت سابا اقدام به برگزاری نخستین نشست اعضای کمیتۀ علمی اولین مسابقه و جشنوارۀ ملی ساختمان ­های انرژی صفر و پربازده در تاریخ 12 مهرماه سال جاری در سالن شهید بهشتی ساختمان معاونت امور انرژی نمود.

 

 

 

 

در ابتدای این نشست مهندس دودابی­نژاد معاون آموزش و بهینه­ سازی مصرف انرژی سابا و دبیر علمی جشنوارۀ مذکور به ایراد سخنرانی پرداخت. وی گفت بخش ساختمان ازنظر مصرف انرژی اهمیت بسیاری دارد.





به ­طوری­که یک ­سوم انرژی کشور در بخش خانگی مصرف می­شود و بدترین شاخص­ های مصرف انرژی مربوط به بخش ساختمان است که این مسئله موجب شده است تا سابا در این حوزه سیاست ­گذاری خاصی را جهت بهینه ­سازی مصرف انرژی در پیش بگیرد. ایشان هدف از برگزاری این جشنواره را بسترسازی مناسب جهت تولید و نشر علم، نهادینه کردن تحقیق و افزایش توان علمی پژوهشگران ذکر کرد و یادآور شد که در این جشنواره می ­خواهیم تا یک مسابقه درخصوص ساختمان­ های سبز و پربازده بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار کنیم.

 

 

 

 

 

دکتر حمیدرضا بابایی عضو هیأت علمی و معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکدۀ فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی یکی دیگر از سخنرانان این نشست بود وی گفت جهت اجرای اولین جشنوارۀ ملی ساختمان­ های انرژی صفر و پربازده با سابا همکاری بسیار خوبی را شروع کرده­ایم.

 

 

 

 

در خاتمۀ این نشست اعضای کمیتۀ علمی به بیان نقطه ­نظرات خود درخصوص هرچه پربارتر برگزار شدن این جشنواره پرداختند.

 

 

 

منبع: سازمان بهره­ وری انرژی ایران

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;