مراقبتهای زمان راه‌اندازی کولر آبی

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، شهروندان برای حفظ جان و سلامتی خود، نکات ایمنی مربوط به کولر‌های آبی را رعایت کنند.
محمد هادی قانع افزود: هنگام سرویس کولر حتما کنتور برق قطع شود و شهروندان این نکته را مد نظر داشته باشند قطع بودن کلید کولر به هیچ عنوان دلیل بر برق‌دار نبودن سیستم کولر نیست.
وی، استفاده گسترده از سیستم سرمایشی و توجه به نکات ایمنی در سرویس‌های سالانه را حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: بعضاً مناسب نبودن طراحی و جاسازی پمپ آب، عایق نبودن قطعات فلزی و اتصال پوشال‌های خیس به بدنه، موجب انتقال برق به کولر شده و شرایط خطرناکی را پدید می‌آورد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز  با بیان اینکه نصب فیوز مناسب و جداگانه در کولر‌های آبی و گازی ضروری است، اظهارداشت: شهروندان این نکته را مدنظر داشته باشند، ریختن آب با شیلنگ بر روی پوشال‌ها می‌تواند حادثه ساز باشد و در نصب کولر‌ها به منظور جلوگیری از آتش سوزی، کولر‌ها در مکان‌های امن و با فاصله از دودکش‌ها نصب شوند.
منبع خبرگزاری صدا و سیما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;