مخترع رادیاتور مدرن، کارآفرینی با استعدادهای فراوان

فرانز سان گالی، کارآفرین آلمانی در سال ۱۸۲۴ در کشور لهستان متولد شد. تولید تجهیزات برای سیستم‌های گرمایشی، تامین آب و فاضلاب از جمله اقداماتی است که در کارنامه او به چشم می‌خورد. او علاوه بر تولیدات مذکور، مخترع رادیاتور مدرن نیز است که اعتبار خود را تا حد بسیار زیادی مدیون این اختراع است.
به گزارش سرویس ترجمه پایگاه خبری تاسیسات نیوز، فرانز در سال ۱۸۴۳ به سن‌پترزبورگ آمد و پس از یک دهه موفق شد کسب و کار تولیدی خود را در این شهر راه‌اندازی کند. او با پشتکار و تلاش خود در نهایت توانست در سال ۱۸۵۷ اختراع خود یعنی رادیاتور مدرن را ثبت اختراع کند؛ او با این اختراع سیستم گرمایش مرکزی را متحول کرد که نتیجه آن را امروز هم در سیستم‌های گرمایشی مرکزی شاهد هستیم. اختراع او آنقدر چشمگیر و موفقیت‌آمیز بود که توانست در سال ۱۸۶۳ در مکان‌های مهمی همچون سالن تئاتر الکساندراسکای و آکادمی امپراتوری هنر روسیه نصب شود.
کسب و کار سان گالی اما محدود به تولید رادیاتور نبود. تولید در و پنجره‌های آهنی دکوراتیو و نصب چراغ‌های گازی در خیابان‌های سن‌پترزبورگ از دیگر خدماتی بود که او با کسب و کار خود برای جامعه انجام می‌داد. پس از آتش‌سوزی کاخ دهکده تزارها، او گنبد کلیسای آن را بازسازی کرد و برای جلوگیری از آتش‌سوزی، سیستم ایمنی دربرابر آتش که اختراع خودش بود را در آنجا نصب کرد.
او همچنین یک سیستم مهندسی را در بیمارستان الکساندروسکایا و بزرگ‌ترین سیستم گرمایش مرکزی را در بیمارستان کودکان راچفوس روسیه نصب کرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;