چهره این هفته: محمدمهدی تابع‌قانون

گروه خبری تحلیلی تاسیسات نیوز در نظر دارد، در هر هفته چهره‌ای سرشناس از افراد تاثیرگذار در صنعت تاسیسات را به مخاطبان خود معرفی کند تا جامعه تاسیساتی کشور با نقش این افراد در بهبود صنعت تاسیسات آشنا شوند. از این رو، صفحه‌ای به نام «چهره‌های تاسیسات» در پایگاه خبری تاسیسات نیوز ایجاد کردیم تا علاقه‌‌مندان بتوانند با مراجعه به آن، با چهره‌های تاسیساتی آشنا شوند.

 

محمدمهدی تابع‌قانون متولد سال ۱۳۲۸ و زادگاهش تهران است. خانواده او اصالتاً یزدی هستند و دوران کودکی و تحصیلات ابتدایی را در یزد گذرانده است.
همانند اکثر خانواده‌های یزدی و متاثر از زندگی در کویر، والدین تابع‌قانون، وی را به راستگویی، قناعت و سخت‌کوشی عادت داده‌اند.
وی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) است و پس از آن نیز با شروع فعالیت‌های اقتصادی و مسئولیت‌های شغلی، دوره‌های تخصصی متعددی را در زمینه مدیریت و بازاریابی در کشورهای اروپایی، ژاپن و آمریکا گذرانده است.
تابع‌قانون سال‌ها در صنایع دارویی، تاسیسات و تجهیزات ساختمان و بنگاه‌های اقتصادی فعال بوده و موفقیت‌های بسیاری در این راه کسب کرده است.
او از جمله اولین موسسین بانک و بیمه کارآفرین است و از ابتدای تاسیس، عضو هیئت مدیره هر دو سازمان بوده است.
همچنین مدیرعامل شرکت مهندسین کار و اندیشه و عضو هیئت مدیره چند شرکت مهندسی دیگر است که در رشته‌های طراحی و مهندسی فعال هستند.
تابع‌قانون دارای دو پسر و یک دختر است. پسرها به تبعیت از پدر، رشته تحصیلی وی را انتخاب کرده‌اند و دختر وی در رشته هنر تحصیل کرده است.
یکی از دغدغه‌های تابع‌قانون، مدیریت زمان شخصی خویش، به گونه‌ای است که علی‌رغم تمام مشکلات کاری بتواند زمان بیشتری را در کنار خانواده و دوستان باشد.
از سرگرمی‌های وی می‌توان به حضور در کنار خانواده و اقوام، ورزش، ملاقات دوستان قدیم، مطالعه و رسیدگی به مشکلات دیگران اشاره کرد.
تابع‌قانون از زمان دانشجویی به طور مستمر به ورزش کاراته پرداخته است.
اکنون نیز علی‌رغم مشغله کاری زیاد به مربی‌گری کاراته مشغول است و در باشگاهی به نوجوانان و جوانان کاراته آموزش می‌دهد.
وی به تنیس و اسکی نیز بسیار علاقه‌مند است و در فرصت‌های پیش‌آمده به این ورزش‌ها می‌پردازد. روزنامه زیاد می‌خواند، به کتب مدیریتی و اقتصادی علاقه دارد و موضوعات عرفانی نیز مورد توجه وی است.
افراد پیشکسوت و مسن را بسیار عزیز می‌داند و برایشان احترام قائل است. در انجام کارها جدیت مثال‌زدنی دارد.
اما در عین حال جدی بودن خود را ملزم به داشتن یک رابطه عاطفی و احساسی با کارمندان خود می‌داند.
در انجام کارها پرحوصله، سخت‌کوش و منضبط است و مسائل را هم مقطعی و هم بلندمدت می‌‌بیند.
از نظر تابع‌قانون، هنوز فرهنگ کار دسته‌جمعی در کشور ضعیف است.
در عین حال قوانین دست و پاگیر و بها ندادن به کارآفرینی و بخش خصوصی، روند پیشرفت کشور را کند کرده است.
تابع‌قانون، نقاط قوت انجمن مدیران صنایع را حضور مدیران لایق و توانمند در میان اعضا و داشتن هیئت مدیره‌ای فرهیخته – که سرمایه‌ای برای انجمن است – می‌داند.
وی معتقد است انجمن می‌بایست در ارتقا سطح دانش عمومی شرکت‌های عضو، به شکل موثرتری عمل کند.
این امر می‌تواند با انتشار مقالات و کتب بیشتر و برگزاری سخنرانی‌ها و کلاس‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت برای اعضا تحقق یابد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;