محمدرضا مرشددوست از موفقیت‌هایش می‌گوید:

کسب عنوان آتش‌نشان نمونه، شیرین‌ترین‌ خاطره‌ام را رقم زد

آتش‌نشانی از جمله مشاغلی است که نه تابستان و زمستان می‌شناسد، نه روز و شب. در این شغل، باید دائماً گوش به زنگ بود و با خطرات دست و پنجه نرم کرد. مهندس محمدرضا مرشددوست، معاون فرمانده عملیات آتش‌نشانی، این مسائل را بسیار تجربه کرده است. فرصت را مغتنم شمردیم و گفت‌وگویی دوستانه با وی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:
سال ۹۷ هم به خاطره پیوست و باید وارد سال ۹۸ شویم. سالی که در طالع بینی‌ها سـال خــوک است. حیوانی که سمبل پول و ثروت است. با توجه به این نامگذاری، چشم‌انداز شما برای وضع اقــتصاد و کسب و کار به ویژه در صنعت تاسیسات چیست؟
بزرگترین سرمایه در هر حرفه‌ای قطعا نیروی انسانی است و با توجه به اینکه صنعت تاسیسات، حرفه‌ای کاملا تخصصی است افرادی در این حوزه موفق خواهند بود که از نیروی انسانی با انگیزه و پرانرژی که به سلاح دانش و مهارت مسلح باشند استفاده کنند.
اگر وارد این حرفه نمی‌شدید، فکر می کنید الان چه شغل دیگری داشتید؟
علاقمندی بنده از نوجوانی و جوانی به حوزه امداد و نجات خلاصه می‌شد اما اگر شرایطی پیش نمی‌آمد که وارد شغل شریف آتش‌نشانی شوم سعی می‌کردم در بخش پژوهش در زمینه پیشگیری از حوادث در کشور فعالیت کنم.
آیا سال ۹۷ برای شما سال خوبی بود؟ تلخ‌ترین و شیرین‌ترین اتفاقاتی که در این سال برای شــما و سازمان آتش‌نشانی رخ داد، چه چیزی بود؟
به طور کلی سال ۹۷ با تمام تلخی و شیرینی‌هایی که داشت، برای من مطلوب بود. در روز آتش‌نشان که هفتم مهر ماه است، من به عنوان آتش‌نشان نمونه انتخاب شدم که شیرین‌ترین و ماندگارترین خـــاطره من در سال ۹۷ را رقم زد.
آیا در این سـال توانستید به برنامه‌ها و اهدافی که سال گذشته تعیین کرده بودید، برسید؟
با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام داده به تمامی آنچه که در نظر داشتم رسیده ام هرچند حواشی شرایط اقتصادی کشور گاها بخشی از فعالیت‌ها را تحت تاثیر قرار داد.
کمی در خصوص خانه تکانی و نوروز برایمان بگویید.
افرادی که در حوزه ایمـنی فعالیت دارند نگاهشان هیچگاه از موضوع خانه‌تکانی خارج نیست. به بیشترین  حوادث در خانه تکانی اشاره می‌کنم تا خوانندگان با آگاهی از آن نسبت به پیشگیری اقدام کنند:
الف- سقوط از ارتفاع (نردبان، کابینت، صندلی، کمد و …)
ب- قرار گرفتن شوینده‌ها و ضدعفونی‌کننده‌ها در دسترس کودکان (مسمومیت)
ج- عدم‌توجه به قطع برق در زمان شستشوها (احتمال برق گرفتگی)
بهترین خبری که دوست دارید در سال ۹۸ بشنوید چیست؟
یکسان‌سازی مدیریت سازمان‌های امدادی در کشور تحت مدیریت یک تیم تخصصی از افراد خبره، باسواد و ماهر
یک فیلم و یک کتاب پیشنهاد کنید.
کتاب «فراتر از بودن» نوشته «کریستیان بوبن» و فیلم «آتش در ازای آتش» ساخته «دیوید برت» را پیشنهاد می‌کنم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;