محبت بختیاری‌های ساکن سوئد به عشایر

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان از اهدا ۶ دستگاه پنل خورشیدی از سوی بختیاری‌های ساکن سوئد به عشایر ساکن در استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، حمید قنبری مدیر آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان ضمن تشکر و سپاس از خبرنگاران در پیگیری مسائل مربوط به دانش آموزان عشایری و خیران گفت: آموزش و پرورش عشایر استان برای پوشش تحصیلی و جذب دانش آموزان لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل ساکن در مناطق دورافتاده اقدامات قابل توجهی انجام داده است.
او افزود: مناطقی در استان وجود دارد که در نقطه صفر مرزی استان خوزستان و استان لرستان قرار دارند که مسافت طولانی با روستا‌ها و شهر‌های اطراف داشته و امکان تردد خودرو در این مناطق وجود ندارد، بطوریکه حدود ۲۰ ساعت پیاده روی و استفاده از چهارپایان برای رسیدن به این مناطق لازم است.
قنبری اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش عشایر خوزستان، پارسال و امسال مبادرت به شناسایی مناطق عشایری مودو و آرپناه نمود که دانش آموزان ساکن در این مناطق بیسواد بودند.
این مقام مسئول بیان کرد: باتوجه به اینکه این مناطق فاقد کلیه زیرساخت‌های آموزشی هستند و امرار معاش آن‌ها از طریق دامداری انجام می‌شود، ۵ باب مدرسه با ۵ نفر معلم در این سکونتگاه‌ها راه اندازی شد و ملزومات از جمله؛ لوازم التحریر، کیف و… به آن‌ها اهدا گردید.
مدیر اداره آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان ادامه داد: با انعکاس مشکلات این عشایر در مناطق دورافتاده و صعب العبور، انجمن لر ساکن در گوتنبرگ سوئد، مبادرت به خرید ۶ دستگاه پنل خورشیدی نمود تا با استفاده از این پنل ها، خانه‌ها و مدارس عشایری از نعمت روشنایی و برق بهره‌مند شوند.
به گفته حمید قنبری، ۱۴ هزار دانش آموز عشایر از اقوام مختلف؛ لر، ترک، کرد، عرب در ۱۴ منطقه آموزشی استان خوزستان مشغول به تحصیل هستند، ضمن اینکه ۷۰۳ واحد آموزشی با یکهزار و ۲۵۰ کلاس درس، ۱۶ مرکز شبانه روزی در استان فعالیت می‌کنند، ضمن اینکه یکهزار و ۵۰۰ معلم شامل؛ ۴۰۰ معلم زن و یک‌هزار و ۱۰۰ معلم مرد کار آموزش و تعلیم و تربیت این دانش آموزان در مناطق صعب‌العبور و دورافتاده استان را بر عهده دارند.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;