مترو پردیس، مجوز محیط زیست گرفت

شرکت عمران شهر جدید پردیس از صدور مجوز زیست محیطی احداث قطار برقی تهران ـ پردیس از سوی سازمان محیط زیست خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، عیسی کلانتری ـ رییس سازمان حفاظت محیط زیست ـ در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی با اجرای طرح قطار برقی تهران ـ پردیس موافقت کرد.
در نامه‌ای که از سوی کلانتری به اسلامی نوشته شده آمده است: «در راستای صدور مجوز زیست محیطی قطار برقی تهران ـ پردیس به استحضار می رساند با عنایت به تصمیمات کمیته ارزیابی مورخ ۱۴۰۰.۴.۲ شروع عملیات اجرایی طرح مذکور با رعایت شروط اعلامی دفتر زیستگاهها و امور مناطق سازمان متبوع موضوع نامه شماره ۱۴۰۰.۴۳۰.۱۲۱۷۵ مورخ ۱۴۰۰.۴.۷ و نیز رعایت الزامات مدنظر دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو موضوع نامه شماره ۹۹.۴۹۶۳۷.۷۱۰ مورخ ۹۹.۱۲.۲۴ از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
لازم به ذکر است نظارت بر حسن اجرای ضوابط زیست محیطی لازم الرعایه  توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیازمند ارایه برنامه زیست محیطی (EMP) توسط مجری و تایید آن توسط سازمان خواهد بود که انتظار دارد موضوع به مجری محترم طرح تاکید و ابلاغ گردد.»
مهدی هدایت ـ مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ـ  از رییس سازمان محیط زیست و همچنین وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری مجوز احداث مترو تشکر کرد و گفت: به زودی کلنگ احداث و عملیات اجرایی مترو پردیس به طول ۲۵ کیلومتر با مشارکت شرکت عمران و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) آغاز می‌شود.
هدایت با بیان اینکه مترو پردیس برای مردم این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: از مزایای احداث مترو می‌توان به سرعت جابه‌جایی، روان شدن ترافیک جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا اشاره کرد.
بنابراین گزارش، روز ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ پروژه مترو تهران ـ پردیس به طول ۲۵ کیلومتر در هیات دولت به تصویب رسید. پیش از آن شایعاتی درباره مشکلات زیست محیطی این پروژه مطرح شد که البته مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران آن را رد کرده است. به نقل از منابع نامعلوم محیط زیست عنوان شده بود که مترو پردیس برای رودخانه جاجرود ایجاد آلودگی می‌کند. در حالی که ظاهرا اصل ماجرا به جابه جایی تعدادی از درختان برای اجرای پل رودخانه جاجرود و نصب دستگاه حفاری مربوط می‌شد. ۲۷ بهمن ماه نیز چراغلی ـ معاون عمرانی استانداری تهران ـ کلنگ زنی مترو پردیس را منوط به تایید نهایی سازمان محیط زیست بیان کرد که در حال حاضر این مجوز صادر شده است.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;