مالکان آسانسور شخصا از سرویس این وسیله خودداری کنند

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: مالکان آسانسور اعم از شخصی، تجاری، اداری وعمومی، شخصا از سرویس و تعمیرات این وسیله مدرن خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمد‌رضا زارع پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان یزد اظهار داشت: با توجه به گسترش ساختمان‌سازی در ارتفاع و افزایش بناهای سربه فلک کشیده، لزوم استفاده مردم از این ابزار مدرن روز به روز بیشتر می‌شود که اگر مردم اعم از مالکان و استفاده کنندگان، نکات ایمنی را رعایت نکنند، قطعا با اتفاقات ناگوارو جبران‌ناپذیری روبرو می‌شویم.
وی ادامه داد: در خصوص آسانسور نکات مهمی باید رعایت شود که یکی از آن نکات، نسپردن این وسیله حساس به افراد غیر متخصص و مجرب است، چرا که ضرورت دارد سرویس آسانسور حتما به شرکت‌های متخصص در زمینه سرویس و نگهداری که مجوز کاری خود را از سازمان سمت(صنعت، معدن و تجارت) دریافت کرده‌اند سپرده شود.
مدیرکل استاندار یزد گفت: نکته دیگر قابل تامل آن است که، آسانسور باید حتما بیمه نامه معتبر داشته باشد و از آنجایی که استفاده کنندگان ازاین وسیله افراد مختلف و متغیر هستند، بیمه‌نامه در قالب بی‌نام صادر می‌شود.
زارع در ارتباط با جبران خسارت‌ها تاکید کرد: اگر آسانسور تاییدیه ایمنی از استاندارد نداشته باشد شرکت‌های بیمه خسارت‌های احتمالی را نمی‌پذیرند، بنابراین مالکان آسانسور حتما از استاندارد بودن این وسایل اطمینان حاصل نمایند.
وی گفت: اعتبار گواهی ایمنی آسانسور یک ساله است که پس از انقضای مدت مذکور باید تدابیر لازم توسط مالکان و یا مدیران ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی اندیشیده شود.
منبع تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;