لزوم رعایت نشان H.S.E در بخش ساخت و ساز

محمد جعفرعلیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در دومین همایش نشان تعالی HSE که با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان برگزار شد، گفت: تا زمانی که ماده ۴ نظام مهندسی و کنترل ساختمان در کشور اجرایی نشود شاهد حوادث در طرح‌ها خواهیم بود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، وی ادامه داد: اگر HSE را به طور دقیق اجرایی کنیم شاهد کاهش ۳تا ۵ درصدی هزینه‌ها در بخش ساختمان خواهیم بود.
وی بیان کرد: ورود به بحث HSE در طرح‌های عمرانی و ساخت و ساز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در مورد ان فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود تا بتواند به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تازمانی که در تعیین صلاحیت مجموعه مهندسان مشاور و پیمانکار این موضوع لحاظ نشود گام‌های محکمی بر نداشته‌ایم و به همین دلیل اهمیت دارد تا به این فرآیند مهم در ساخت و ساز توجه بیشتری شود.
وی گفت: کمیته مشترکی بین مرکز تحقیقات راه و شهرسازی و مسکن با سازمان مجری ساخت و تاسیسات دولتی درباره HSE تشکیل شد.
وی ادامه داد: در طرح توسعه ساختمان مجلس و مصلی تهران از فرایند HSE استفاده کردیم.
کاهش ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی در طی سه سال گذشته
همچنین عضو کمیسیون مجلس با توجه به ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در زمان رونق بخش مسکن گفت: در طی سه سال گذشته ۲ میلیون واحد مسکونی باید ساخته می‌شد.
فرج الله رجبی در همایش توسعه تعالی HSE درباره بودجه سال ۹۸ گفت: کمتر از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان درامد نفتی کشور است و حدود ۱۵۵ هزار میلیارد تومان درامد مالیاتی و ۴۷۰ هزار میلیارد تومان درامد دولت است.
وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۸؛ ۴۱ هزار میلیارد تومان باید یارانه پرداخت شود،۸ هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان به افرادی که در فقر مطلق اند پرداخت می‌شود ۵ هزار میلیارد تومان به بهداشت و ۶ هزارمیلیارد تومان به بخش نان و گندم و ۶۲ هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی دربودجه ۹۸ است مابقی برای هزینه‌ها است.
رجبی با اشاره به نوسانات نرخ ارز افزود: در نوسانات نرخ ارز همه منتظر هستند ببینند چه اتفاقی می‌افتد، اما ما می‌گوییم هیچ اتفاقی نمیفتد و سرمایه‌ها را به سمت فضای ساخت و ساز ببرید.
وی ادامه داد: تنها جایی که امار اشتغال قابل توجه‌ای دارد بخش مسکن است.
نماینده مجلس گفت: ازسال ۹۴ تا ۹۶،۳۵۰ هار واحد مسکن احداث شد و در این سه سال ۲ میلیون واحد کم داریم.
وی بیان کرد: در طی ۶ سال گذشته ما با چالش‌های بهره وری پایین از زمین، مسکن اجاره ای، بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیر رسمی، عمر مفید ساخت مسکن روبرو بودیم که در طی این ۶ سال هیچ کدام حل نشد.
کاهش ۹۶ درصدی حوادث در طرح‌های اجرایی
معاون فنی شهرداری تهران با اشاره به کاهش ۹۶ درصدی حوادث در همه سطوح اجرایی گفت: با اجرای نشان سلامت، ایمنی در کار و محیط زیست (HSE) حوادث و اسیب‌های محیط کار را کاهش دادیم.
ایرج معزی در همایش توسعه تعالی HSE گفت: در شهر تهران ۵۸۲ کیلومتر بزرگراه،۲۳.۵ کیلومتر تونل شهری،۳۷۶ دستگاه تقاطع غیر همسطح ساخته شده است.
وی درباره طرح‌های در حال احداث تصریح کرد: ۴۲ کیلومتر بزرگراه،۴۰ دستگاه پل و تقاطع غیر همسطح در دست اجرا داریم.
وی ادامه داد: معاونت فنی و عمرانی شهرداری تلاش می‌کند تا با ارتقا کیفی طرح‌های عمرانی سلامت کارکنان و ایمنی تجهیزات و تاسیسات را افزایش دهد و باعث کاهش حوادث و اسیب‌های محیط کار شود.
وی افزود: تشکیل کارگروه حقوقی ارزیابی، دستورالعمل‌های اجرایی موجود در ایین نامه HSE در دستور کار معاونت فنی و عمرانی شهرداری است.
مغزی افزود: با رعایت HSE در مهار ریسک و حوادث طرح‌ها و کارخانجات نتایجی را بدست اوردیم.
معاون فنی شهردار تهران گفت: با اجرای hse, افزایش بهره وری در منابع انسانی به میزان ۶ هزار و ۸۴۹ روز درسال ۹۷ داشتیم.
منبع خبرگزاری صدا و سیما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;