قدرت فوتبال در افزایش سرسام آور اجاره کانکس در قطر!

 در نوعی زمین بایر در حومه دوحه قطر هزاران کانکس برای پذیرایی از هواداران حاضر در جام جهانی قطر ساخته شده اند. کابین‌ها کوچک هستند و گرمای داخل آن خفه کننده است. تهویه مطبوع هر کابین تنها یک دستگاه کم مصرف است.
به گزارش تاسیسات نیوز،  «دیوید پینیلوس» طرفدار تیم اسپانیا می‌گوید: «اقامت در اینجا برای من شبی ۲۰۰ دلار هزینه داشت اقامتی بدون صبحانه یا هر چیز دیگری». او سه شنبه شب از دبی وارد دوحه شد. او می‌گوید شب پیش از هر بازی تیم ملی اسپانیا به قطر پرواز می‌کند و شب را در کابین‌ها می‌ماند، زیرا ارزان‌تر هستند. پرواز‌های مستقیم به دوحه ماه پیش ۹۰۰ دلار هزینه داشت.
او می‌گوید: «اگر بازی‌ها در دبی برگزار می‌شد بهتر بود، زیرا هزینه پرواز به آنجا بسیار کم‌تر بود و آزادی‌های بیش‌تری در دبی وجود دارد. در آنجا می‌توانید آبجو بنوشید. من محاسبه کردم و دیدم کل سفر دست کم ۳ هزار دلار هزینه دارد. در جام جهانی روسیه این هزینه را صرف کردم و تنها به مرحله یک هشتم نهایی رسیدیم». او می‌داند که اگر اسپانیا به یک چهارم نهایی صعود کند باید پول بیش‌تری خرج کند، اما بدش نمی‌آید این کار را انجام دهد و فکر می‌کند ارزش‌اش را دارد.
رزرواسیون سفر به قطر از طریق آژانس‌های مسافرتی امکان‌پذیر نیست. گروه هواداران تیم ملی اسپانیا ساعت ۸ شب سه شنبه به کمپ رسیدند و به برخی از آنان تا ساعت ۳ صبح اتاقی تحویل داده نشد. «جیانکارلو مگنیلی» که اصالتا ایتالیایی الاصل است، اما تابعیت اسپانیا را دارد می‌گوید: «آنان در حال ساخت محل بودند و می‌خواستند ما را به جای دیگری ببرند که خیلی بدتر بود و ما نپذیرفتیم. برخی از کابین‌ها فاقد شیشه پنجره بودند و برخی از کابین‌ها پر از شن بوده و بسیار کثیف به نظر می‌رسیدند. همه جا پر از میخ و قطعات ساختمانی بود. وضعیت وحشتناکی بود».
شبی ۲۰۰ دلار برای خوابیدن در کانکس!
«پینیلوس» که آپارتمان‌های توریستی را در منطقه اسپانیایی لاریوخا مدیریت می‌کند نمی‌تواند مشتریان خود را در چنین مکانی تصور کند.
«پاکو گونزالس» ۵۶ساله و خوان کانسکو ۶۳ساله روز سه شنبه از شهر اویدو اسپانیا به قطر سفر کردند. پاکو می‌گوید: «وقتی ساعت هشت شب رسیدیم آنان گفتند که کانکس‌ها بیش از ظرفیت رزرو شده‌اند، اما بعدا متوجه شدیم که خوابگاه‌ها به اندازه کافی آماده نشده بودند و در حال ساخت بودند. وقتی کارشان تمام شد کلید‌ها را برای ما آوردند. وقتی کلید به ما دادند اتاق‌ها فاقد ملحفه، حوله یا دستمال توالت بودند. ساعت ۳:۱۵ صبح بود».
شبی ۲۰۰ دلار برای خوابیدن در کانکس!
خوان پیش‌تر تجربه حضور در جام جهانی در کشور‌های مختلف را داشته است. این چهارمین تجربه حضور او در جام جهانی است و می‌گوید جام جهانی قطر «عجیب‌ترین تجربه» اش از حضور در جام جهانی در کشور‌های مختلف بوده است.
«دیوید سبولادا» افسر پلیس شهری ۴۸ساله در شهر ساراگوسا اسپانیا به حضور خود در ۸۳ بازی تیم‌های اسپانیایی به عنوان تماشاگر می‌بالد. او در سال ۲۰۱۲ میلادی همراه با دیگر دوستداران و هواداران تیم‌های باشگاهی اسپانیا و تیم ملی آن کشور یک باشگاه هواداران به نام Marea Roja را تشکیل داد. او می‌گوید: «ما اعضای این گروه همگی دیوانه هستیم! تیم‌های اسپانیایی هر جا بروند ما نیز به دنبال آنان می‌رویم: جزایر فارو، نروژ یا رومانی».
این چهارمین تجربه او از حضور در جام جهانی است. او می‌گوید: «پیش از سفر درباره نقض حقوق بشر در قطر می‌گفتند، اما ۱۲ سال است که همگان در این باره می‌دانند. ما مقصر محل برگزار مسابقات نیستیم. ما برای تماشای فوتبال آمده‌ایم و نمی‌توانیم به آن چه در اطراف‌مان می‌گذرد فکر کنیم. ما آمده‌ایم تا لذت ببریم این کاری است که همه برای انجام آن آمده اند. من فکر می‌کنم علیرغم بالا بودن قیمت‌ها در این کشور جام جهانی عالی خواهد بود اگرچه زمانی که در نروژ بودم و برای تماشای بازی‌های تیم ملی اسپانیا سفرکرده بودم نیز هزینه‌ها در آنجا زیاد بود. بلیت بازی در نروژ را ۱۵۰ دلار خریدم».
این گروه انتظار دارد پس‌انداز خود را در اینجا خرج کند. آنان کل تعطیلاتی که می‌توانند در سال استفاده کنند را در قطر می‌گذرانند. سبولادا وقتی در مورد خانواده‌اش صحبت می‌کند احساساتی می‌شود. او می‌گوید: «نام پسر را به افتخار مارادونا دیه گو آرماندو انتخاب کردم. او ۱۷ساله است. به دلیل آن که محصل است نتوانست با من به اینجا سفر کند».
شبی ۲۰۰ دلار برای خوابیدن در کانکس!
میز پذیرش این به اصطلاح هتل و در واقع کمپ عجیب و غریب شبیه غرفه‌ای در ورودی یک بازار غیر رسمی است. رستوران و غرفه‌های غذا و نوشیدنی در امتداد چمن مصنوعی قرار دارند. در آنجا جشنی در حال برگزار است و هواداران تیم‌های کشور‌های مختلف در حال خواندن آواز‌های معمول در استادیوم هستند. آنان با افرادی که کنارشان هستند گپ می‌زنند حتی ممکن است افراد کناری‌شان از هواداران تیم رقیب در استادیوم باشند. پینیلوس فریاد می‌زند: «این قدرت فوتبال است»!
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;