قبل از خرید رادیاتور پنلی این مطلب را بخوانید

در این مطلب قصد داریم شما را هر چه بیشتر با رادیاتور پنلی ( فولادی ) آشنا کنیم. این نوع رادیاتور هم مثل دیگر وسایل دارای مزایا و معایبی می باشد که در حد امکان سعی در تشریح این موارد داریم.
به گزارش تاسیسات نیوز،  شاید رادیاتورپنلی را از سالهای قبل به یاد داشته باشید، اما باید تاکید کنیم که نسل جدید رادیاتورهای پنلی بسیار متفاوت تر از نسل قدیمی رادیاتورهای  فولادی است که این تفاوت شامل  میزان گرمایش، عمر مفید و حتی ظاهر آنها می باشد. در اینجا سعی داریم شما را بیشتر با  نسل جدید رادیاتور پنلی آشنا کنیم.
رادیاتورهای پنلی نسل جدید  از ورق های فولاد در دستگاه های تمام اتوماتیک ساخته می شوند. بهترین این خط تولید که به صورت رباتیک محصول ورق فولاد را به شکل رادیاتور پنلی در می آورد ساخت شرکت LEAS ایتالیا می باشد .
اگر بخواهیم بیشتر راجع به خط تولید رادیاتور پنلی برای شما توضیح دهیم چیزی که بسیار از رادیاتورپنلی ها را از هم منحصر به فرد می کند کیفیت رنگ آنهاست که استفاده از رنگ های اپکسی با کیفیت بالا و در درجه حرارت کوره ای بالا باعث ثبات رنگ و عدم ریزش آن در برخورد با اشیا یا به مرور زمان می شود.
چیزی که در نسل جدید رادیاتورهای پنلی دیده می شود زمان گارانتی طولانی مدت آنها می باشد که معمولا از ۱۰ سال در برندهای معتبر شروع می شود و تا ۱۲ سال نیز حتی وجود دارد که این خود نشان از عمر مفید بالا و مقاومت خوب این نوع رادیاتور در مقایسه با مدل های دیگر رادیاتور دارد.
طبیعتا این عمر مفید بالاتر به دلیل استفاده از ورق با ضخامت مناسب و خط تولید های رباتیکی که جوش ورق ها را با دقت بیشتر انجام می دهد و باعث عدم سوراخ شدن آن به مرور زمان می شود.
در این قسمت مزایا و معایب رادیاتورهای پنلی را به تفکیک برای شما شرح می دهیم تا بتوانید انتخاب هوشمندانه تری را داشته باشید.
مزایای رادیاتور پنلی:
. رادیاتورپنلی معمولا دارای ضریب حرارتی بسیار بالایی می باشند که همین امر باعث می شود گرمای مناسب و مطبوعی را برای شما به ارمغان بیاورد.
. رادیاتور پنلی به خاطر نوع ساخت و استفاده از فلز فولاد مقاومت بسیار خوبی را دارد و به همین دلیل است که دارای گارانتی های طولان مدت می باشد .
. رادیاتور پنلی به دلیل جنس آن که از فولاد می باشد به نسبت گرمایشی که انتقال می دهد قیمت بسیار مناسب تری را دارد به صورتی که  تا حدود ۳۰ درصد از رادیاتور پره آلومنیومی که همان ضریب حرارتی را دارد ارزان تر می باشد.
. رادیاتورپنلی با توجه به یک تکه بودن دارای ظاهر شیک تر و زیباتری می باشد که با دکوراسیون های مدرن و خانه های امروزی همخوانی بیشتری دارد.
. در کارتن محصول  اکثر رادیاتورهای پنلی کیت کامل لوازم نصب به انضمام بست نگه دارنده موجود می باشد که این موارد  در رادیاتور پره ای باید به صورت جداگانه خریداری شود.
معایب رادیاتور پنلی:
. رادیاتور پنلی به دلیل جنسش که از فولاد می باشد بسیار وزن بیشتری به نسبت رادیاتور پره ای دارد اما با توجه به بست های مخصوصی که داخل این نوع رادیاتور می باشد این مشکل تا حد زیادی رفع گردیده است.
. رادیاتور پنلی به صورت یک تکه می باشد و امکان کم و زیاد کردن ندارد در نتیجه باید قبل از خریداری به صورت دقیق محل مشتری کارشناسی و میزان حرارت مورد نیاز محاسبه گردد.
در این قسمت راهنمایی برای انتخاب رادیاتور پنلی برای شما در نظر گرفته شده که تا حد زیادی می تواند کمک به انتخاب شما مصرف کننده گرامی نمایید اما پیشنهاد ما این است با توجه به آب و هوای متفاوت شهرهای مختلف کشورمان حتما از کارشناسان خبره برای محاسبه دقیق میزان رادیاتور مورد نیاز استفاده نمایید.
رادیاتور پنلی در هر برند دارای ضرایب حرارتی متفاوتی می باشد که این به دلیل ضخامت ورق، میزان آبگیری داخل رادیاتو و طول کانوکتور می باشد اما برای انتخاب راحت تر و توضیح موضوع ما رادیاتورپنلی بوتان که دارای بالاترین ضریب حرارتی و در حدود ۱۸۸۰ کیلو کالری می باشد در شهری مثل تهران در نظر می گیریم.
همان طور که اطلاع دارید در شهر تهران میزان حرارت مورد نیاز برای یک ساختمانی که تمامی موارد مربوط به هدر رفت انرژی در آن اجرا شده است به ازای هر متر مربع مفید ۱۲۶ کیلو کالری گرمایش مورد نیاز می باشد در نتیجه با ۱۰۰ سانت از یک رادیاتور پنلی  می توان حدود ۱۵ متر مربع فضای مفید را تامین گرمایش نمود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;