قاب دبی ؛ ساختمانی شبیه قاب عکس

قاب دبی (Dubai Frame) جدیدترین جاذبه گردشگری شهر دبی است که به تازگی (در ژانویه ۲۰۱۸) افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، این قاب بزرگ که روزنامه گاردین آن را ” بزرگترین قاب عکس جهان” نامیده است، در پارک زعبیل دبی واقع شده است.
قاب عکس دبی، جاذبه جدید با ظاهری عجیب است که عنوان بهترین جاذبه جدید دنیا را از سمت بسیاری از وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، کسب کرده است.
این ساختمان که از آن بانام «برج پرواز دبی» هم یاد می‌شود، به شکل یک قاب عکس بزرگ طلایی ساخته‌شده است و این آسمان‌ خراش‌ دارای واحدهای مسکونی، تجاری، مرکز خرید، شهربازی، استخر و رستوران است.

پیش‌بینی می‌شود این قاب، به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر تبدیل شود.
جاذبه‌ای که با برج خلیفه و برج العرب رقابت می‌کند.
قاب دبی (Dubai Frame)، یکی از بهترین جاذبه‌های جدید معرفی شده در سال ۲۰۱۷ بوده است.
این قاب ۱۵۰ متر ارتفاع و ۹۳ متر عرض دارد. دو برج آن توسط یک پل ۱۰۰ متری به هم متصل شده‌اند که ۲۵ متر این پل کفپوشی از پنل‌های شیشه‌ای دارد که چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد و توسط یک معمار مطرح به نام فرناندو رونیس طراحی شده است.
او پیش تر برج‌های پورشه دیزاین دبی و برج دبی رنسانس را نیز طراحی کرده است.
یک موزه در طبقه اول این قاب قرار دارد که نشان می‌دهد چطور دبی از یک روستای ماهیگیری به یک شهر مدرن تبدیل شده است.
این قاب در موقعیتی قرار گرفته است که بازدیدکنندگان به خوبی بتوانند چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از شهر قدیمی و جدید دبی داشته باشند.
از داخل این قاب عکس می‌توان نمادهای مهم شهر دبی از جمله برج خلیفه و برج‌های امارات را دید.

انگار عکسی از آنها در این قاب قرار گرفته است. از سوی دیگر آن نیز بازدیدکنندگان می‌توانند بخش قدیمی تر شهر از جمله دیره را ببینند.
قاب دبی از هر سو، تصویر مهمی از شهر دبی را در خود نگاه می‌دارد.
پیش‌بینی می‌شود این قاب عکس بزرگ در شهر دبی، سالانه حداقل دو میلیون گردشگر را به سوی خود جذب کند.
اگر بخواهید به طبقات بالاتر برج بروید می‌توانید از یک آسانسور با دید ۳۶۰ درجه استفاده کنید و در یک‌ لحظه کل دبی زیر پای شما خواهد بود.
قبل از رسیدن به پل شیشه‌ای که در بالای برج قرار دارد، باید خود را برای وارد شدن به آینده آماده کنید، به‌ محض وارد شدن به بخش بالایی برج راهنمای طبقه ورود شما به آینده را خوش‌آمد می‌گوید.
در بالای این برج می‌توانید تمام آسمان‌خراش‌های دبی را مشاهده کنید و از نمای مدرن این شهر لذت ببرید. در طبقه میانی برج، سالنی زیبا برای تفریح و سرگرمی بازدیدکنندگان اختصاص داده شده است.

در این طبقه امکان شرکت در کلاس‌ها و آموزش‌های مجازی وجود دارد و با استفاده از واقعیت مجازی می‌توانید سفری کوتاه به سیاره مریخ داشته باشید.
در پایان تور گردش این برج زیبا، محلی برای خرید سوغاتی قرار دارد که گردشگران می‌توانند سوغاتی‌های موردنظر خود را از این محل خریداری کنند.
منبع گسترش نیوز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;