تغییرات آب و هوایی و تاثیر آن بر فروش سیستم‌های تهویه مطبوع

تاسیسات نیوز / سعید سعیدی: تحقیقاتی که اخیرا در مورد فروش سیستم‌های تهویه مطبوع صورت گرفته حکایت از آن دارد که تغییرات آب و هوایی تاثیر قابل توجهی بر افزایش فروش سیستم‌های تهویه مطبوع داشته است، طوری که چیزی حدود ۳۵ تا ۴۲ درصد به هزینه قبض برق خانوارها اضافه شده است.
به گزارش تیم ترجمه پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نقل از کولینگ پست، آخرین تحقیق صورت گرفته در این زمینه که جامعه آمریکا را مورد تمرکز قرار داده بود، نشان از این داشت که مردم این کشور شاهد افزایش تقریبا ۱۱ درصدی هزینه قبض برق منازل خود بودند.
این گزارش حاکی است، تیم تحقیقاتی مصرف انرژی اتحادیه اروپا با بررسی و تحلیل ویژگی‌های اقتصادی اجتماعی خانوارها در ۸ کشور از جمله استرالیا، کانادا، فرانسه، ژاپن، هلند، اسپانیا، سوئد و سوئیس به این نتیجه رسیدند که استفاده از سیستم‎های تهویه مطبوع و کولر گازی باعث افزایش ۳۵ تا ۴۲ درصدی هزینه قبض برق آنها شده است.
بر اساس این گزارش، افزایش قبض برق این خانوارها در آینده به شدت تغییرات آب و هوایی بستگی دارد، اما در صورت تداوم این شرایط، موقعیت این کشورها را از نظر انرژی به فقر انرژی نزدیک خواهد کرد.
شایان ذکر است که از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶، فروش سالانه سیستم‌های تهویه مطبوع با افزایش سه برابری خود به  عدد ۱۳۵ میلیون دستگاه در سراسر جهان رسیده است. چین با ثبت ۴۱ میلیون دستگاه تهویه مطبوع برای بخش مسکونی رتبه اول را به خود اختصاص داده است. آمریکا و ژاپن نیز به ترتیب با ۱۶ میلیون و ۹ میلیون رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.
با استمرار تغییرات شرایط آب و هوایی، پیش‌بینی می‌شود که استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع رشد چشمگیری در خانوارها داشته باشد و به لطف افزایش استانداردهای زندگی، تا ۲۰ سال آینده شاهد افزایش ۲۱ درصدی استفاده از این سیستم‎ها در اسپانیا و افزایش ۳۵ درصدی در فرانسه خواهیم بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;