خوشبخت: قلب تپنده هر کشور تولید است + ویدئو

در هجدهمین نمایشگاه صنعت تاسیسات، سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع، برندهای زیادی از دنیای تهویه حاضر بودند، یکی از این برندها، شرکت فرا صنعت تهویه بود که در نمایشگاه هجدهم چشم‌نوازی می‌کرد و خبرنگار تاسیسات نیوز را بر آن داشت تا گفت‌وگویی با محمدعلی خوشبخت، مدیرعامل فرا صنعت تهویه انجام دهد.
خوشبخت در گفت‌وگو با تاسیسات نیوز ضمن اشاره به حضور ۱۰ ساله خود در نمایشگاه صنعت تاسیسات به تاثیر اوضاع اقتصادی و تحریم‌ها در صنعت تهویه و تاسیسات کشور پرداخت و گفت: تحریم‌ها در بحث‌های مالی، شرکت‌ها را با مشکلاتی مواجه کرده است، چرا که تامین کالاها و مواد اولیه حتماً باید از شرکت‌های خارجی صورت گیرد و این مساله باعث شده تا بهای قیمت تمام‌شده بالا برود. در واقع، یک تولیدکننده صرفاً همه اقلام و اجزاء محصولات را خودش تولید نمی‌کند.
او در پاسخ به این سوال که چرا با وجود وضع نامساعد اقتصادی در نمایشگاه شرکت می‌کند، تصریح کرد: همانطور که از نام آن پیداست، نمایشگاه محل نمایش است. درست است که برند فرا صنعت تهویه ۲۰ سال سابقه دارد و بسیاری از شرکت‌ها و مشتریان ما را می‌شناسند، اما به هر حال، همانطور که تکنولوژی و محصولات و تجهیزات جدید معرفی می‌کنیم، نیاز به مشتریان جدید هم داریم. مشتریان با بازدید از غرفه راغب می‌شوند تا از تجهیزات جدید ما برای پروژه‌های جدید خود استفاده کنند.
مدیرعامل فرا صنعت تهویه به مساله توجیه اقتصادی حضور در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: حضور در نمایشگاه قطعاً توجیه اقتصادی دارد، چرا که اگر نداشت کسی شرکت نمی‌کرد. انعقاد یکی دو قرارداد در نمایشگاه، هزینه‌های نمایشگاه را پوشش می‌دهد. بسیاری از شرکت‌ها هم هستند که می‌آیند که دیده شوند، شاید قراردادی نبندند، اما همان دیده شدن هم یک برد محسوب می‌شود. نکته مهم اینکه هیچ وقت نمایشگاه سه روز بعد جواب نمی‌دهد، بلکه در خاطره و ذهن مشتری می‌ماند و مدتی بعد تبدیل به قرارداد و خرید می‌شود.
خوشبخت در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌ها باعث خودکفایی در صنعت شده است، اظهار کرد: به نظر من این حرف‌ها شعارگونه است. ما نمی‌توانیم چنین ادعایی کنیم که به خودکفایی رسیده‌ایم، چرا که برای رسیدن به خودکفایی نه عمر من قد می‌دهد نه عمر شرکت فرا صنعت تهویه. از سوی دیگر، اصلاً نیازی نیست که من خودکفا باشم و تمام اجزا و عناصر محصولات تولیدی را خودم تولید کنم. شرکت بنز هر قطعه و اجزای خودروهایش را یک شرکت مجزا تولید می‌کند و اگر آن قطعه به این خودروساز نرسد بنز بنز نمی‌شود. اگر قطعات به دست ما نرسد، مثل آدم فلج هستیم که کاری از دستمان بر نمی‌آید. بنابراین تحریم به هیچ وجه خوب نیست.
او افزود: ما در دنیا یک زندگی اجتماعی داریم. اگر اجتماعی زندگی نکنیم، کسی نمی‌تواند پیشرفت کند. کشورها به ایران نیاز دارند و ایران هم به کشورهای دیگر. اگر این همکاری و تعامل با دنیا نباشد، چالش‌برانگیز خواهد بود و سختی‌ها و مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.
مدیرعامل فرا صنعت تهویه با اظهار امیدواری از حرکت جهان به سمت تعامل با یکدیگر به اهمیت حمایت از تولید پرداخت و گفت: قلب تپنده هر کشور تولید است، مسئولان باید از تولید حمایت کنند و با سرپا نگه داشتن تولید، اشتغالزایی را افزایش دهند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;