علت های گرم نشدن رادیاتور کدامند؟

با نزدیک شدن هوای سرد، رادیاتورهایی که کارایی خوبی ندارند و گرم نمی شوند، می تواند فصول سرد چالش برانگیزی را برای افراد به وجود آورد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، احتمالا این آخرین چیزی است که فردی دوست دارد در فصول سرد سال با آن مواجه شود؛ یک خانه سرد با رادیاتورهایی که کار نمی کنند! خوشبختانه چند قدم ساده وجود دارد که می توانید به راحتی این مشکل را برطرف سازید و رادیاتورهای موجود در محیط خود را گرم شده بیابید. بیشتر اوقات، مسائل و اختلالات مربوط به رادیاتور شما ناشی از یک مشکل ساده است که به راحتی برطرف خواهد شد. بنابراین به این پنج قدم ساده نگاهی بیندازید و علت های گرم نشدن رادیاتور خود را بیابید.
علت های گرم نشدن رادیاتور
به دنبال مشکلات بزرگ در سیستم گرمایشی مرکزی باشید
اولین کاری که باید انجام دهید این است که مشکلات بزرگتر و جدی تر سیستم خود بررسی کنید. در واقع باید ببینید که سیستم گرمایش مرکزی شما اصلا کار می کند یا خیر! اگر بیش از یک رادیاتور شما گرم نمی شود، احتمالا مشکل از سیستم گرمایشی مرکزی خواهد بود. آب گرم ندارید؟ در این صورت، اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که با یک مهندس سیستم های گرمایش تماس بگیرید و از آن ها بخواهید مشکل شما را برطرف سازند.
وجود هوا در رادیاتورها را بررسی نمایید
اگر فقط یک (یا چند مورد) از رادیاتورهای شما گرم نمی شوند و یا بخشی از رادیاتور شما سرد است، شایع ترین دلیل این امر می تواند به دام افتادن هوا باشد. هوا می تواند به راحتی در رادیاتورهای شما گیر بیفتد و باعث شود که آنها تنها در قسمت های پایینی گرم باشند اما در قسمت بالا سرد باقی بمانند. در صورت بروز این مشکل، ممکن است لازم باشد رادیاتورهای خود را هواگیری کنید. به سادگی پیچ هواگیری رادیاتور را بچرخانید تا زمانی که دیگر صدای خروج هوا به گوش شما نرسد. بعد از هواگیری باید پیچ را بسته و خود را برای یک رادیاتور گرم آماده سازید.

اگر برخی رادیاتورهای منزل شما بیشتر از یکبار در سال سرد می شوند و نیاز به هواگیری دارند، به یکی از دو دلیل زیر است:

  • جایی از سیستم لوله کشی یا رادیاتورهای گرمایشی شما دارای نشت آب می باشد.
  • قدرت پمپ سیرکولاتور سیستم گرمایش شما به مرور زمان و با رسوب گرفتن سیستم کاهش یافته و بهتر است از پمپ سیرکولاتور قوی تری استفاده نمایید.
توجه: هنگام هواگیری کل سیستم گرمایش و رادیاتورهای متعدد، لازم است ابتدا پمپ سیرکولاتور سیستم گرمایش ساختمان را خاموش نمایید و سپس اقدام به هواگیری رادیاتورهای ساختمان خود کنید.
علت های کار نکردن پکیج
شیرهای رادیاتور خود را بررسی کنید
اگر رادیاتورهای شما کاملا هواگیری شده باشند اما کل رادیاتور سرد باشد، علت گرم نشدن را می توانید در شیرهای رادیاتور جست و جو نمایید. به این منظور اطمینان حاصل کنید که شیر رفت و زانو قفلی رادیاتور شما باز است، و اگر سوپاپ ترموستاتیک دارید (قطعه ای که امکان تنظیم دما را فراهم می سازد و به طور خودکار آن را تنظیم می کند)، مطمئن شوید که رادیاتور روشن است. شیر رادیاتور ترموستاتیک نیز می تواند در طول زمان از بین رفته و باعث شود رادیاتور شما از کار بیفتد. اگر امکان چنین رخدادی وجود دارد، با یک مهندس تاسیسات و سیستم های گرمایش تماس بگیرید که قادر خواهد بود مشکل را به درستی تشخیص داده و در صورت لزوم شیر را با یک نمونه جدید جایگزین نماید.
علت های کار نکردن پکیج
رسوب گیری و تمیزکاری لوله های رادیاتور
اگر به نظر می رسد هیچ یک از این موارد فوق، از علت های گرم نشدن رادیاتور محسوب نمی شود، ممکن است شما به یک سرویس شستشو نیاز داشته باشید. این سرویس، فرایند از بین بردن لجن و بقایای آب است که می تواند با گذشت زمان در سیستم گرمایش مرکزی شما گیر کرده و باعث شود عملکرد درستی را از رادیاتور شاهد نباشید. نشانه ای از اینکه ممکن است شما نیاز به رسوب گیری و تمیزکاری لوله های رادیاتور داشته باشید، رادیاتورهایی است که قسمت های بالای آن گرم است اما هیچ حرارتی از قسمت های پایینی رادیاتور احساس نمی کنید، زیرا لجن و رسوب در پایین رادیاتورهای شما می توانند مانع از گرم شدن درست این ناحیه شوند.
رادیاتورهای استاندارد خریداری نمایید
یکی دیگر از علت های گرم نشدن رادیاتور می تواند خود رادیاتور باشد. به این منظور به شما پیشنهاد می کنیم به جای خرید محصولات بی کیفیت، غیر اصولی و غیر استاندارد، به سراغ رادیاتورهای مطمئن و اورجینال رفته و خود را از مشکلات برهانید.
منبع دما تجهیز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;