عضو کمیسیون عمران مجلس خبرداد:

لایحه مشارکت عمومی و خصوصی در بخش مسکن تصویب می‌شود

 تاسیسات نیوز / مهری بهزادپور: با تصویب لایحه مشارکت عمومی و خصوصی در بخش مسکن، امید است با جذب نقدینگی‌ها، فرار سرمایه به کشورهای دیگر مانند ترکیه و کسب مقام نخست خرید ملک توسط ایرانیان در آن کشور، حذف و رونقی مطلوب در بخش ساخت و ساز و مسکن کشورمان رخ دهد.
سید ابوالفضل موسوی بیوکی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درگفت و گو با خبرنگار تاسیسات نیوز با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حال حاضر در تمام حوزه‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا با خطر مواجه شده است گفت: کووید ۱۹،  بحران جهانی است که نه تنها ایران، بلکه همه کشورهای جهان را درگیر چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و … کرده و مسلماَ ‌سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها در حال حاضر با چالش‌های مختلفی مواجه است.
وی سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن را نیز خالی از ریسک ندانست، اما درباره دلیل و چرایی تمایل سرمایه‌گذاران ایرانی همزمان با شیوع کرونا در دنیا به سرمایه‌گذاری و خرید خانه در کشور ترکیه و کسب رتبه نخست در این زمینه گفت:‌ چالش تحریم، نوسان نرخ ارز و کمتر ریسک پذیر بودن سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر می‌تواند از عوامل رشد نرخ سرمایه‌گذاری و به ویژه حضور در بازار مسکن ترکیه باشد که البته باید عواقب و به حق و یا نادرست بودن آن را با آسیب‌شناسی دقیق مورد بررسی قرار داد.
عضو کمسیون عمران مجلس ضمن اشاره به اینکه «بورس» در حال حاضر ایمن‌ترین بازار سرمایه گذاری،‌ با وجود تلاطم در بازار ملک و … است گفت: البته بازار ملک و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساخت و ساز همواره از حاشیه امنی برخوردار بوده، اما می‌توان در حال حاضر بورس را جایگزین مناسبی برای این مورد دانست.
این نماینده مجلس در ادامه از ارائه لایحه مشارکت عمومی و خصوصی در بخش مسکن خبر داد و افزود: در مجلس دهم برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در بخش تولید و حضور در پروژه‌های ساخت و ساز داخل کشور، هماهنگی‌های لازم با بخش‌های بانک، بیمه، ‌بورس،‌ وزارت راه و شهرسازی انجام شده است و در حال پی‌گیری بیشتر و به سرانجام رساندن آن هستیم.
وی تصریح کرد: با تنظیم لایحه مشارکت عمومی و خصوصی و روابط بین بخش خصوصی و عمومی (دولت) امید است با حضور بیشتر بخش خصوصی و کاهش موانع حضور در بخش پروژه‌های ساخت و ساز می‌تواند رونقی در این زمینه ایحاد شود.
به گفته موسوی این لایحه در حال حاضر تنظیم شده و در مرحله تعیین نوبت بررسی قرار دارد و به احتمال زیاد در هفته آینده با حضور نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.
به گفته وی پس از تصویب نهایی این لایحه و قرار گرفتن مفاد آن در ساز و کار قانونی شاهد حضور بیشتر بخش خصوصی و استفاده از پتانسیل‌های این بخش در زمینه ساخت و ساز خواهیم بود و بخش‌های دولتی موثر در این زمینه نیز با استقبال از مشارکت در این حوزه آماده حضور هستند و در این راستا بورس که از عوامل موثر در این لایحه به شمار می‌آید در انتظار تصویب نهایی این لایحه است.
وی ابراز امیدواری کرد با طرح به موقع این لایحه در مجلس و انجام بررسی‌های نهایی در همین دوره از مجلس شورای اسلامی شاهد تغییرات مثبت در حوزه مسکن باشیم تا جرقه‌های جهش تولید در سال جاری در بخش مسکن زده شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;