عدم رضایت سازمان آتش‌نشانی از ایمن‌سازی ساختمان‌ها

معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران گفت: با وجود اینکه بسیاری از ساختمان ها اقدام به ایمن‌سازی کرده‌اند اما از این روند رضایت نداریم چراکه بسیاری از مالکان همکاری لازم را ندارند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمود قدیری در یک برنامه رادیویی درباره تمهیدات پیش‌بینی شده برای ساختمان‌های فاقد ایمنی در تهران اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی قبل از آتش سوزی ساختمان پلاسکو و از سال ۱۳۹۲، اقدامات جدی در جهت شناسایی و تلاش برای ایمن سازی این ساختمان‌های فاقد ایمنی آغاز کرده است که همچنان ادامه دارد.
وی گفت: این اقدامات بعد از حادثه پلاسکو با شدت بیشتری در حال پیگیری است، با وجود اینکه بسیاری از ساختمان‌ها اقدام به ایمن‌سازی کرده‌اند اما همچنان از این روند رضایت نداریم چرا که بسیاری از مالکان و ذی‌نفعان همکاری لازم را ندارند.
قدیری افزود: شهیدان پلاسکو جزو هزینه‌های مستقیم ناایمنی ساختمان‌ها بودند اما حوادث این چنینی هزینه‌های غیرمستقیمی دارد چرا که زندگی صدها خانوار نابود شد.
معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته تنها یک نهاد متولی ایمنی شهر و دارای اختیار تام است، گفت: ما مصوبه‌ای در تاریخ ۱۸ دی ماه ۱۳۹۳ تحت عنوان مدیریت یکپارچه شهری داشتیم، اما هنوز در پیچ و خم کمیسیون کلانشهرها معطل است و درگیر مسائل بروکراسی است.
پیش از این نیز، عبدالرضا گلپایگانی در تشریح آخرین وضعیت ایمن سازی ساختمان‌های پرخطر در پایتخت اظهار کرد: کمیته ایمنی مناطق به منظور شناسایی ساختمان‌های پر خطر بعد از واقعه پلاسکو تشکیل شد و کار خود را در مناطق ۲۲ گانه تهران آغاز کرد.
گلپایگانی در تشریح یکی از راه حل های ایمن سازی ساختمان‌های پر خطر شهر تهران گفت: البته راه حل‌های دیگری هم وجود دارد که از اجرایی شدن مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان می‌توان به عنوان یکی از راه حل‌ها نام برد. در این مبحث بازبینی دوره‌ای ساختمان مد نظر قرار گرفته است تا در دوره‌های منظم، ساختمان‌ها از لحاظ ایمنی بررسی و رصد شوند.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;