ظرفیت شوک قیمتی مسکن پر شده است

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه دولت باید از هم اکنون برای اینکه بخش مسکن دچار افزایش قیمت و در نهایت رکود بیشتر نشود برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت اجرا کند، گفت:صنعت ساختمان و قیمت مسکن گنجایش شوک جدیدی ندارد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، فرشید پورحاجت با اشاره به اینکه صنعت ساختمان و قیمت مسکن گنجایش شوک جدیدی ندارد گفت: اگر دولت راهکاری نیندیشد رکود مسکن عمیق تر خواهد شد چرا که با رشد قیمت و کاهش بیش از پیش قدرت خرید باید شاهد ناتوانی متقاضیان مسکن و به خصوص خانه اولی ها در خرید مسکن باشیم.
وی با تاکید بر اینکه بنزین و حامل های انرژی یک کالای استراتژیک در اقتصاد کلان است ادامه داد: گران شدن بنزین نه تنها بر قیمت مسکن بلکه اگر کنترل نشود بر کل اقتصاد شوک هایی را وارد خواهد کرد؛ دولت برای اینکه بخش مسکن دچار افزایش قیمت و در نهایت رکود بیشتر نشود برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت اجرا کند.
پورحاجت ادامه داد: مسکن یک صنعت پیشتاز است و می تواند هم در اشتغالزایی و هم رونق اقتصاد به کشور کمک کند؛ کوتاهترین راه برای تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن از سوی دولت این است که تسهیلات ارزان قیمت به بخش ساخت و ساز اختصاص یابد و سپس انتقال این تسهیلات به نام خریدار انجام پذیرد.
وی خاطر نشان کرد: دولت می تواند در کنار این اقدام با بالا بردن دستمزدها مسیر ساخت و ساز را هموارتر کند چرا که اگر سازندگان بدانند قدرت خرید متقاضیان به گونه ای است که می توانند اقدام به خرید مسکن کنند وارد عرصه ساخت و ساز خواهند شد.
پورحاجت تصریح کرد:زمانی که قیمت بنزین ۱۰۰۰ تومان بود قدرت خرید متقاضیان مسکن به شدت کاهش یافته بود حال با افزایش قیمت بنزین تا ۳۰۰۰ تومان و احتمال شوک قیمت و عدم نظارت بر بازار مسکن رکود مسکن را عمیق تر و قدرت را خرید بیش از پیش کاهش خواهد داد.
منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;