ضرورت ترویج مقررات ملی ساختمان در بین کودکان

رئیس سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان گلستان گفت: ترویج و فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی ساختمان یکی از اهداف مهم سازمان نظام مهندسی است و این کار را از کودکان و مدارس آغاز کردیم.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، حسین ویزواری با اشاره به مسئله فرهنگ سازی در زمینه ساختمان داری، اظهار کرد: مقررات ملی ساختمان به خودی خود متضمن کیفیت ساختمان‌ها نیستند و لازم است تا در کنار تدوین این مقررات، به موضوع ترویج و آموزش آن در جامعه مهندسی کشور به طور خاص و آحاد مردم به طور عام از یک سو و ایجاد نظامی کارآمد برای اعمال و کنترل این مقررات و سایر موارد مربوط به ساختمان از سوی دیگر توجه شود.
 رئیس سازمان مظام مهندسی ساختمان استان گلستان ادامه داد: یکی از مهمترین وظیفه سازمان، اجرای کامل مقررات ملی ساختمان است که با انجام این کار شهرها و محیط شهری برای کودکان خسته کننده نخواهد بود.
وی ادامه داد: اگر کودکان زندگی خود را منطبق با افکار بزرگترها و برنامه ریزی های آنان سپری کنند در آینده باعث خواهد شد، جامعه ای با کمترین خلاقیت، اعتماد به نفس و پویایی را داشته باشیم.
ویزواری در ادامه به ذکر مهم ترین اقدامات انجام شده برای ترویج مقررات ساختمان در کودکان، پرداخت و گفت: از جمله کار های انجام شده در این زمینه می توان به برگزاری چندین مرحله مسابقه نقاشی دیواری با موضوع مقررات ملی ساختمان، طراحی و چاپ پازل با طرح مقررات ملی ساختمان و توزیع در مدارس ابتدایی و مهد کودک های استان، طراحی و چاپ برنامه هفتگی با موضوع مقررات ملی ساختمان و توزیع در مدارس استان، تکثیر ۱۰۰۰جلد دفتر نقاشی و مشق با طرح جلد مقررات ملی ساختمان برای کودکان اشاره کرد.
وی افزود: در مهرماه امسال نیز به مناسبت روز جهانی کودک جشن بزرگ شهر دوستدار کودک با شعار آینده را باید ساخت با همکاری کانون پرورش فکری کودکان استان و شهرداری گرگان برگزار شد که تعداد  ۱۰۰۰ عدد لوازم التحریر و۶۰۰ جلد  دفتر نقاشی با شعار «با رعایت مقررات ملی ساختمان آسایش و آرامش را به خانواده های خود هدیه کنید.» توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان آماده و بین کودکان شرکت کننده در جشن توزیع شد.
ویزواری در مورد نتیایج و تاثیر گذاری این برنامه ها نیز گفت: دوران کودکی زمان نقش پذیری و تربیت است. اگر در کودکی تربیت به روش نیکو صورت نگیرد، اصلاح آن رفتارها و جبران آن در دوره بزرگسالی غیر ممکن یا دشوار خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: کودکان نقش مهمی در حفظ سلامت جامعه و نسل آینده دارند و توجه به مسائل و مشکلات آنها از ضرورت های مهم یک کشور است. باید مدیران، برنامه ریزان، طراحان فضای شهری و سازندگان را با جایگاه و حقوق کودک در شهر، آشنا کرد تا جامعه ای خلاق، پویا و با اعتماد به نفس داشته باشیم تا بتوانند در ساخت و ساز های آینده تاثیرگذار باشند.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;