ضرورتهای کنترل تاسیسات خانه قبل از ترک منزل به مدت طولانی

به گزارش تاسیسات نیوز، فرهاد کاوه آهنگران با اشاره به توصیه های آتش نشانی پیش از سفر، اظهار کرد: اگرچه توصیه سازمان آتش نشانی به دلیل شیوع کرونا همواره بر ماندن در خانه است، اما با توجه به شروع فصل تابستان و سفرهای احتمالی همشهریان، رعایت چند نکته برای جلوگیری از هر حادثه ای ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه توصیه های مربوط به سفر به چند دسته تقسیم می شود، گفت: اصول ایمنی قبل از ترک منزل ، اصول ایمنی هنگام سفر و اصول ایمنی مقصد همواره باید رعایت شود.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که سازمان آتش نشانی با آن مواجه است نشست آب از پشت بام و کولرها است، افزود: با توجه به اینکه برخی پمپ آب ها در زیرزمین منازل است، نشت احتمالی آب موجب پر شدن چاهک آسانسور، زیرزمین، و یا طبقه منهای ۶۰ می شود که احتمال اتصالی و حادثه در این شرایط افزایش می یابد، بنابراین افراد پیش از سفر باید فلکه اصلی آب خود را ببندند.
وی همچنین بر بستن شیر گاز تاکید کرد و گفت: متاسفانه حوادثی همچون ترکیدن آبگرمکن به دلیل بسته نبودن شیر گاز و … وجود داشته است، از سوی دیگر برق تمام ساختمان به غیر از آشپزخانه که در آن یخچال است باید از طریق کلیدهای مینیاتوری قطع شود و پیشنهاد می شود حتی برای یخچال کلید “آر سی سی بی” یا کلید محافظ در منازل تعبیه شود تا در صورت هرگونه اتصالی از آتش سوزی جلوگیری شود.
کاوه آهنگران با تاکید بر اینکه در صورت سفر افراد کلید خانه خود را به یکی از آشنایان نزدیک خود بدهند، گفت: در صورت هر گونه اتفاق اگر سازمان آتش نشانی دسترسی به کلید نداشته باشد ناچار به شکستن در منزل و خسارت به آن است.
منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;