صنعت برق نیازمند تشکیل اتاق فکر

به گزارش تاسیسات نیوز، حل مشکل اقتصاد و صنعت برق نیازمند تشکیل اتاق فکر است که به موجب آن مسائل مربوط به اقتصاد برق و انرژی به‌طور علمی مطالعه شود.


سید محمدجواد موسوی جشنی مدیرعامل شرکت مهندسی و بازرگانی «مانیاد صنعت رادین آژند» با اعلام این مطلب به دنیای‌اقتصاد گفت: مباحث مربوط به صنعت برق و اقتصاد آن، باید با روش‌های علمی‌تری بررسی شود برای مثال در اکثر نقاط دنیا، تصمیم‌گیری برای احداث نیروگاه و شبکه توزیع یا مکان تاسیس آنها، طبق علم اقتصاد برق انجام می‌شود.


موسوی مشکلات صنعت برق را به دو دسته مشکلات داخلی و خارجی تقسیم کرد و گفت: در مورد مشکلات داخلی دچار خود تحریمی هستیم و مشکلات مربوط به بیرون از کشور، مسائلی است که امروز در جامعه‌ بین‌المللی وجود دارد و به نظرم بهترین راهکار برای مقابله با این مشکلات خودباوری است.


وی افزود: برای مثال در گذشته سیم و کابل نسوز، کاملا وارداتی بود اما امروزه، مقادیر قابل ‌توجهی از آن در کشور تولید می‌شود و به‌رغم وجود تحریم‌ها، در بسیاری از موارد با به دست آوردن استاندارد جهانی این محصولات را صادر می‌کنیم.


مدیرعامل شرکت مهندسی و بازرگانی مانیاد صنعت افزود: مشکلات دیگر صنعت برق نوسانات ارزی، کمبود مواد اولیه، نرخ‌گذاری غیرقابل پیش‌بینی مواد اولیه، مطالبات شرکت‌های پیمانکار و تامین‌کننده تجهیزات، رکود بازار و عدم اعتماد لازم به بخش خصوصی است.


وی ثبات در اقتصاد را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: برای افزایش ثبات در این زمینه، باید از طریق حفظ ارتباط با کشورهای دیگر از تجربیات آنها بهره ببریم تا تولید بیشتری را ایجاد کنیم. مدیر عامل شرکت مهندسی و بازرگانی مانیاد صنعت به تاریخچه فعالیت‌های شرکت اشاره کرد و گفت: این شرکت در سال ۹۵ در راستای خدمت‌رسانی و تامین تجهیزات حساس مورد‌نیاز نیروگاه‌ها و صنایع کشور تاسیس شد و تمرکز آن بر تخصصی شدن حوزه‌ سیم و کابل حرارتی از جمله ضدحریق و نسوز و کنترل صنعتی و ابزار دقیق است.


وی افزود: ما با حمایت از کابل‌های با کیفیت داخلی، سبد محصولاتمان را با تولید داخلی تکمیل کردیم و عمده کالای‌ وارداتی، محصولاتی است که در ایران تولید‌ نمی‌شود و آن را از آلمان و ایتالیا تهیه می‌کنیم و در حال حاضر نماینده‌ رسمی شرکت «لپ گروپ» آلمان در ایران و نماینده رسمی و انحصاری شرکت «بی‌ال‌اف» ایتالیا در ایران، عراق، افغانستان و پاکستان هستیم. همچنین مانیاد صنعت در تبریز، اصفهان، ‌مشهد و ‌شیراز و بازار تهران نمایندگی فروش دارد.


موسوی ادامه داد: مانیاد صنعت در حوزه‌ نیروگاهی و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و فولاد فعالیت داشته و با شرکت‌هایی از جمله مپنا، شرکت مدیریت صنایع پتروشیمی ایران، فولاد کرمان و… نیز همکاری داشته‌ایم. موسوی مطرح کرد: موضوع مهم در صنعت سیم و کابل، دارا بودن استاندارد جهانی است که محصولات ما دارای استاندارد «CE» اروپا، «VDE» آلمان و «LPBC» است و ما کابل‌های دارای این استانداردها را از ایتالیا و آلمان وارد می‌کنیم.


مدیرعامل شرکت مهندسی و بازرگانی مانیاد صنعت گفت: ما در مورد تجهیزات اتوماسیون صنعتی و ابزاردقیق که وسیله سنجش کیفیت، کمیت و پارامتر در صنعت است، مهندسی معکوس انجام داده و تعدادی از این تجهیزات را در داخل ایران با برند «آروان» ساخته و به ترکیه، ‌عراق و آذربایجان نیز صادر کردیم.


همچنین در زمینه سیم و کابل، سایزینگ سطح مقطع کابل‌ها باید با دقت بالایی انجام‌ شود به‌طوری که کابل طراحی شده در مسافت‌های بالا بتواند با کمترین افت ولتاژ، جریان برق را منتقل کند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;