شکست رکورد تولید و فروش روغن موتور در ایرانول

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیر عامل شرکت نفت ایرانول گفت: امسال توانستیم با برنامه‌ریزی انجام شده برای دومین سال متوالی با کاهش ۳۰ درصدی خام فروشی روغن پایه، رکورد تولید و فروش انواع روغن موتور را بشکنیم.


به گزارش روابط عمومی و تبلیغات شرکت نفت ایرانول، عیسی اسحاقی در جمع اتوسرویس‌کاران برتر شهرهای خرمشهر و آبادان گفت: کاهش ۳۰ درصدی خام‌فروشی در سال گذشته موجب شد تا بیشترین تولید و فروش محصول نهایی را انجام داده و بیشترین رشد سود در صنعت روانکاران را برای اولین بار به خود اختصاص دهیم. وی افزود: در سال جاری نیز به رغم فروش نقدی محصولات، رکورد تولید و فروش را شکستیم.


وی با اشاره به افزایش بیش از ۲۰ درصدی فروش ریالی شرکت گفت: سود شرکت در ۹ ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته با وجود افزایش ۴۴ درصدی قیمت خوراک و ملزومات و ثابت بودن قیمت فروش انواع روغن‌های موتوری، دیزلی و بنزینی ۳۶ درصد افزایش یافت.


وی به سهم بازار روغن‌های موتوری ایرانول اشاره کرد و افزود: براساس گزارش نهادهای نظارتی سهم بازار ایرانول از ۱۹ به حدود ۲۷ درصد افزایش یافته است. مدیرعامل شرکت نفت ایرانول در ادامه از تدوین راهبرد ١٤٠٤ ایرانول خبر داد و گفت: این راهبرد نهایی، پس از تصویب هیات مدیره از سال آینده اجرایی می‌شود که بر این اساس تا سال ۱۴۰۰ هر سال ۱۵ درصد و از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ هرسال ۱۰ درصد خام فروشی کاهش و فروش محصولات نهایی افزایش پیدا می‌کند.


اسحاقی با تاکید بر اینکه تا سال ۱۴۰۰ در شرکت نفت ایرانول ١٠ طرح توسعه‌ای اجرا می‌شود، افزود: پایانه صادراتی ایرانول با ظرفیت مخازن ۲۵ هزار تن در بندر امام خمینی (ره) به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود که با بهره‌برداری از این پایانه ذخیره‌سازی محصولات جانبی ایرانول به سه برابر افزایش می‌یابد. وی به تولید روغن موتور الوند پس از ۳۶ سال در آبادان اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده آبادان به پایگاه صادراتی روغن موتور ایرانول تبدیل خواهد شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;