شوتینگ زباله یک ساختمان 12 طبقه را به آتش کشید

آتش سوزی

50 نفر از ساکنان یک ساختمان 12 طبقه مسکونی که در میان دود ناشی از آتش سوزی گرفتار شده بودند با تلاش آتش نشانان 4 ایستگاه نجات یافتند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، در پی تماس چهارشنبه شب شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی در مورد این حادثه، آتش‌نشانان ایستگاههای 23، 75، 97 و گروه امداد و نجات 12 به همراه نردبان ئیدرولیکی و خودروی حامل دستگاه های تنفسی بی‌درنگ ساعت 19:54 دقیقه دیشب راهی محل حادثه در منطقه شمس آباد، بالاتر از میدان هروی شدند.

محل آتش سوزی یک ساختمان 12 طبقه مسکونی بود که درهنگام رسیدن نیروها، از قسمت تخلیه زباله(شوتینگ زباله) در تمام طبقات این ساختمان دود غلیظی وارد راهروها و واحدهای مسکونی می شد.

آتش نشانان بی درنگ به کانون آتش سوزی در طبقه اول و دوم نزدیک شده و با بکارگیری تجهیزات ایمنی و خاموش کننده، شعله‌های آتش رادر قسمت تخلیه زباله و قبل از گسترش آن به طبقات فوقانی مهار و خاموش کردند.

تعدادی از ساکنان این ساختمان در میان دود غلیظ حاصل از این آتش سوزی در داخل واحدهای مسکونی خود گرفتار شده بودند که آتش نشانان توانستند 50 نفر را به بیرون از ساختمان منتقل کنند، البته در این میان تعداد دیگری از ساکنان که در طبقات پایین بودند از داخل ساختمان خارج شدند.

آتش سوزی از قسمت تخلیه زباله که مقداری ضایعات و زباله در آن وجود داشت شروع شده و سپس به قسمت تخلیه زباله طبقه دوم سرایت کرد که دود حاصل از این آتش سوزی از طریق کانال مربوطه به تمام طبقات نفوذ کرد.

خوشبختانه در جریان این آتش سوزی به هیچ یک از ساکنان آسیب جانی نرسید و همگی آنان به سلامت از ساختمان خارج شدند.

آتش نشانان پس از مهار کامل آتش و نجات افراد با بکارگیری فن فشار قوی، دود حاصل از این آتش سوزی را تخلیه کردند.

گفتنی است علت بروز این آتش سوزی هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;