شهرها از معماری سنتی دور می شوند

آیین افتتاحیه پروژه نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی با حضور استاندار برگزار شد.به گزارش تاسیسات نیوز، در مراسم افتتاح پروژه نظام مهندسی ساختمان این استان با بیان اینکه شهر یک موجود زنده است و نیاز به صرف هزینه‌ های سازنده دارد، افزود: همه مدیران شهری و مهندسان این را پذیرفته اند که  انسان‌ها شهر را و شهر انسان را می‌سازد. حمید ملانوری تاکید کرد: سلامت و توسعه شهر در گرو تربیت و پرورش افراد و مهندسان و معماران آن دارد
به گزارش تاسیسات نیوز، وی با بیان اینکه شهر هم مثل انسانها نیاز به تربیت دارد، ادامه داد: همانطور که در جوامع انسانی مدارس و دانشگاهها مرکز آموزش هستند در تربیت شهری هم مراکزی چون سازمان مهندسی به مثابه یک آموزشگاه غیر انتفاعی عمل می کند.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تاثیر  معلم در تربیت  دانش آموز اظهار کرد: مدیریت شهر باید متناسب با سلیقه بصیری مردم باشد چرا که دیدن زیبایی حق مردم است.
وی خاطر نشان کرد: مهندسان و معماران با ساخت شهر فضای شهر را برای مردم آرامش بخش و شاد یا کسل و منفعل می کنند. ملانوری با بیان اینکه معماری متناسب با ارزش های فرهنگی و ملی از عناصر هویت‌ساز جوامع به شمار می‌رود، افزود: اما متاسفانه امروز شاهد هستیم که  اما سیمای کنونی معماری ساختمان‌ها و بناهای برخی شهرها  حاکی از بی‌نظمی شهرسازی و دور شدن از هویت ایرانی- اسلامی خود است.
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: مهندسان نظام مهندسی ساختمان استان باید تمامی اصول ایمنی و امنیت شهر را در کنار زیبایی آن را رعایت کنند.
ایمن سازی و به روز رسانی ساختمان
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز  با بیان اینکه  هـدف از ساخت پروژه جدید  فرسوده شدن ساختمان قدیم و ایمن سازی و به روز رسانی ساختمان سازمان عنوان کرد، و افزود: همچنین این ساختمان از مسکونی به اداری برای ارتقای خدمات رسانی به مراجعین تغییر کاربردی داد. مهندس حسین عباسی با اشاره به هزینه ۱۰ میلیارد تومانی این پروژه، افزود: مهمترین مزایای ساختمان استفاده از مصالح بومی استان در حد امکان می باشد.
وی با بیان اینکه در ساخت این ساختمان تلاش کرده ایم از مصالح بومی استفاده کنیم، ادامه داد: این کار برای حمایت از بازار استان  و مطابق با اکوسیستم محلی انجام شده است.
وی یادآور شد: در نحوه بکارگیری و انتخاب مصالح برای این پروژه توجه به اقلیم استان توجه ویژه شده است. وی با تاکید بر  مقاوم سازی ساختمان و صرفه جویی در منابع، ادامه داد: ساختمان نظام مهندسی با زیربنای هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۴ طبقه اجرا شده است.
عباسی با بیان اینکه در حدود ۶۰۰ گروه ارزیابی در استان فعالیت دارند، افزود: همه تخلفات در حوزه ساختمان و ساخت و ساز بررسی شده و با سازمان مدیریت فنی همکاری نزدیک داریم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  با اشاره به زلزله های استان طی سالهای گذشته، یادآور شد: در مباحث مربوط به زلزله تمرکز زیادی و اعتباراتی گرفته ایم تا آن را به حداقل تلفات برسانیم. وی خاطر نشان کرد: گواه این مساله بازدیدهای ملی و استانی با مدیران شهرسازی و ساخت و ساز در استان است تا بتوانیم سطح ساخت و ساز را بالا ببریم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;