شهرداری مسئول کیفیت ساخت و ساز نیست؟!

خوب به یاد داریم که در یکی از برنامه های نظام مهندسی که در سالن اجلاس سران برگزار می شد، قالیباف، شهردار وقت تهران در واکنش به انتقاد ها در مورد کیفیت ساخت عنوان کرد: «شهرداری مسئول کیفیت ساخت و ساز نیست»

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، آن روز بعد از رفتن شهردار، مهندسان در مورد این اظهار نظر شروع به انتقاد کردند که مگر می شود شهرداری پول و درآمدش از ناحیه ساخت و ساز باشد اما مسئولیتی در این خصوص برای خودش قائل نباشد؟!

واقعیت این است که اگر چه نص صریح قانون، شهرداری ها را در خصوص کیفیت ساخت مورد خطاب قرار داده اما از آغاز تاسیس بلدیه تاکنون شهرداری ها صرفا درآمدشان را از این ناحیه تامین کرده اند و به چالش های این صنعت بی توجه بوده اند اما خوشبختانه در دوره کنونی شهرداری تغییر رویه داده و خودش را در قبال زندگی شهروندان مسئول می داند. حناچی، شهردار تهران علاوه بر اینکه از تراکم فروشی های غیر قانونی، تخریب محیط زیست و پروژه های نمایشی اجتناب کرده، با هدف گرفتن یکی از مهم ترین معضلات صنعت ساختمان؛ یعنی مصرف بی رویه انرژی در ساختمان ها گام بلندی برای جلوگیری از هرج و مرج برداشته است. چرا که اصولا با تهیه برچسب انرژی، کار برای کسانی که صرفا از صنعت ساختمان سوداگری را در سر دارند، مشکل خواهد کرد.

منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;