ششم مرداد انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران از برگزاری انتخابات شورای مرکزی این سازمان در ششم مرداد ماه جاری همزمان با برپایی سیزدهمین اجلاس هیات عمومی این تشکیلات در شهر بندرانزلی استان گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، هرمز ناصر نیا با اشاره به سیزدهمین اجلاس عمومی نظام مهندسی معدن، اظهارداشت: این اجلاس به منظور ارایه گزارش عملکرد دوره چهارم خود از پنجم تا هشتم مرداد ماه سال جاری برگزار می شود.

وی افزود: نحوه انتخاب برابر قانون از میان کاندیداهای عضو هیات مدیره سازمان استانها، به ترتیب آراء ۷ نفر شامل : ۳ نفر رشته معدن ، ۲ نفر رشته زمین شناسی ، ۱ نفر متالوژی استخراجی و ۱ نفر نقشه برداری بطور مستقیم به شورا راه پیدا می کنند.

رئیس نظام مهندسی معدن در خصوص سازو کار انتخاب اعضا نیز گفت: برای انتخاب ۴ عضو باقی مانده ، از هر رشته دو نفر که بیشترین آراء را کسب کرده باشندو در مجموع ۸ نفر به وزیر صنعت، نعدن وتجارت معرفی می شوند تا وی ۴ نفر را انتخاب کندو به این ترتیب ۱۱ عضو شورای مرکزی تعیین می شوند.

وی با اعلام اینکه در چهارمین دوره ۴۶ نفر داوطلب عضو شورای شده اند، افزود : انتخابات در روز ۶ مرداد ماه در شهر بندر انزلی انجام می شود. هم اکنون ۳۳ هزارنفر عضو سازمان نظام مهندسی کشور می باشندکه مطابق آیین نامه معادن بر عملکرد آن نظارت می کنند.

 رئیس نظام مهندسی معدن در ادامه با بیان اینکه استراتژی سازمان نظام مهندسی معدن ارتقاء دانش فنی در معادن است ،‌افزود : براین اساس یک سری اقداماتی توسط این سازمان نظیر : آموزش اعضای سازمان ، برگزاری سمینارها ، انتشار ۶۶ نشریه تخصصی، تکمیل استانداردهای بخش معدن ، آموزش ایمنی ویژه کارگران معدن و در نهایت آموزش خود معدنکاران که دارای پروانه بهره برداری معدنی می باشند.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن در ادامه خاطر نشان کرد : برابر آیین نامه تدوین شده این سازمان که لازم الاجرا است آورده شده است: در معادنی که دارای ۲۵ نفر پرسنل می باشند می بایست یک مهندس معدن مسئول فنی وایمنی معادن حضور داشته باشد تا بطور مرتب گزارش دهی کندتا تمام اصول فنی و علمی معدنکاری رعایت شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون این سازمان دارای مشکلاتی از جمله کنترل معدنکارانی که یقه سفید هستند و اصول فنی و ایمنی معدنی را رعایت نمی کنند همچنین دور زدن قوانین و آیین نامه های ابلاغی سازمان نظام مهندسی معدن بطور عمده توسط این افراد؛ ضعف و کمبود بودجه ؛ پایین بودن درک عمومی از مقررات نظام مهندسی معدن توسط فعلان معدنی کشور ، نبود و کمبود فضای اداری نظام مهندسی در استانها و غیره را برشمرد.

 

 

 

 

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;