شرکت برق آمریکا، متهم ردیف اول آتش‌سوزی کالیفرنیا

خدمات هواشناسی ملی آمریکا از وزش بادهای شدید و خسارت بار و رطوبت کم هوا خبر داد. شرکت گاز و برق آمریکا مسئول مرگبارترین آتش سوزی در تاریخ کالیفرنیا و نهایتا مرگ ۸۵ نفر و تخریب هزاران سازه بوده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، شرکت مادر اقیانوس آرام گاز و برق (PG&E) اعلام کرد که به دلیل بادهای شدید و خشکی که ممکن است منجر به آتش سوزی شود، طی هفته آتی برق ۳۰ ایالت شمالی کالیفرنیا را قطع می کند.
به گزارش CNN “سم لیکاردو” شهردار “سن خوزه” طی مصاحبه مطبوعاتی گفت: “ما، ساکنان و مشاغل را برای قطعی برق یک هفته ای آماده کرده ایم. نزدیک به ۲ میلیون نفر و ۶۷ مدرسه تحت تأثیر این خاموشی قرار می گیرند.”
شرکت PG&E با اعلام محدوده قطعی برق در مناطق شمالی، مرکزی، ساحلی و ایالت های اطراف خلیج پیش از این گفته بود: “ممکن است تجهیزات این شرکت که “کمپ فایر” سال ۲۰۱۸ (مرگبارترین و مخرب ترین آتش سوزی جنگل در تاریخ کالیفرنیا) را آغاز کرد، به درختان اطراف سیم های برق آسیب بزند.”
تحقیقات اداره جنگلداری و حفاظت در برابر آتش سوزی کالیفرنیا دریافت که این شرکت مسئول آتش سوزی و نهایتا مرگ ۸۵ نفر و تخریب هزاران سازه بوده است.
خدمات هواشناسی ملی طی هشدار در مورد گسترش سریع آتش سوزی، یک گروه دیده بان آتش سوزی را به بخش های شمالی کالیفرنیا روانه کرد و طی گزارشی از وزش بادهای شدید و خسارت بار و رطوبت کم هوا خبر داد.
این سرویس گفت: “این شرایط پتانسیل این را دارد تا با قدرتمندترین بادهای ساحلی، حادثه سال را رقم بزند. زمان آماده باش فرا رسیده است.”
شهردار کالیفرنیا گفت که این شهر سن خوزه از ماه ژوئن تاکنون در حال آماده سازی برای چنین رویدادی است.
وی افزود: “برخی از کارهایی که برای آماده سازی نیاز داریم سال ها طول می کشد. از ساکنان می خواهم تا در مکان های مطمئن بمانند، زیرا چراغ های خیابان ها در صورت قطع برق خاموش خواهند شد.”
لیکاردو همچنین مردم را به تهیه بسته هایی حاوی غذا و آب برای تمام اعضای خانواده و حیوانات خانگی تشویق کرد.
در اواخر ماه گذشته، PG&E در پی شرایط جوی خشک و بادهای شدید، برق ۴۸۰۰۰ مشترک در شمال کالیفرنیا را قطع کرد. این دومین خاموشی عمومی متوالی است.
این شرکت در ۱۳ سپتامبر اعلام کرد که به دلیل خسارت های ناشی از آتش سوزی ویرانگر سال ۲۰۱۷ در شمال کالیفرنیا و کمپ فایر سال ۲۰۱۸ به توافق ۱۱ میلیارد دلاری با شرکت های بیمه رسیده است.
PG&E در ماه ژوئن به خاطر آتش سوزی های مرتبط با خطوط برق و دیگر تجهیزات خود، ۱ میلیارد دلار خسارت به فرمانداری های محلی پرداخت کرد.
 
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;