شاهرخی: اجازه نمی‌دهم کالایی که می‌توانم تولید کنم را وارد کنم + ویدئو

هجدهمین نمایشگاه تاسیسات، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی هم آخر هفته گذشته به کار خود پایان داد. برندها و شرکت‌های زیادی در این نمایشگاه شرکت کردند. تاسیسات نیوز نیز به‌عنوان حامی رسانه‌ای نمایشگاه، با رصد غرفه‌ها و برندها به گفت‌وگو با برخی از آن‌ها نشست. یکی از این برندها که حضوری چشمگیر در نمایشگاه داشت، موسسه فنی شاهرخی بود که فرصتی پیش آمد و گفت‌وگویی دوستانه را با حمیدرضا شاهرخی، مدیرعامل موسسه فنی شاهرخی انجام دادیم.
حمیدرضا شاهرخی در پاسخ به این سوال که علت حضور مداوم و مستمر برند شاهرخی در نمایشگاه صنعت تاسیسات و سایر نمایشگاه‌هایی که به نوعی با صنعت ساختمان و تاسیسات مربوط هستند، چیست، گفت: در واقع، دلیل حضور مستمر و ثابت موسسه فنی شاهرخی در نمایشگاه‌ها به قدمت ۴۰ ساله این شرکت در زمینه صنعت ساختمان، تهویه مطبوع و دریچه برمی‌گردد که همیشه حرفی برای گفتن دارد و همیشه باید حرفی برای گفتن داشته باشد.
مدیر عامل موسسه فنی شاهرخی ری‌برندینگ را اتفاقی مرسوم در اکثر شرکت‌های دنیا عنوان کرد و گفت: ری‌برندینگ اتفاقی است که موسسه فنی شاهرخی باید انجام می‌داد و داد. در واقع، ما با تغییر لوگوی شرکت خواستیم تا نوآوری و خلاقیت را در ذهن مخاطب تداعی کنیم.
او ادامه داد: هدف از این اتفاق این است که ما بگوییم درجا نمی‌زنیم و جریان داریم و به پیش می‌رویم و سعی می‌کنیم هر روز یک محصول جدیدی را به صنعت کشور اضافه کنیم. ما باید وابستگی به کشورهای دیگر را قطع کنیم و این موضوعی است که در موسسه فنی شاهرخی جا افتاده است. شرکت‌های خارجی ما را می‌شناسند و رصد می‌کنند. اجازه نمی‌دهم کالایی که می‌توانم تولید کنم را وارد کنم. اساساً با واردات مخالفم و اساساً با صادرات موافقم. ۱۲ سال است که به کشور امارات صادرات داریم.
شاهرخی در پاسخ به این سوال که واکنش مشتریان به ری‌برندینگ چه بود، تصریح کرد: «شاهرخی» بعد از ۴۰ سال فعالیت هم در ایران و هم در بسیاری از کشورها به‌ویژه نمایشگاه‌های خارجی جا افتاده است. رقبا من و برند ما را به خوبی می‌شناسند. با این توصیفات، باید گفت که واژه «شاهرخی» در هر دو لوگو وجود دارد، پس مشکلی از این بابت نیست.
این کارآفرین صنعت تاسیسات در ادامه افزود: واژه شاهرخی در واقع مانند واژه‌هایی همچون ریکا و تاید و غیره است که نام آن‌ها با خود محصول عجین شده است. هنوز مایع ظرفشویی را با نام ریکا و پودر رختشویی را با نام تاید می‌شناسند. این موضوع برای شاهرخی هم صدق می‌کند و دریچه و دمپر را با نام شاهرخی می‌شناسند.
این تولیدکننده عرصه دریچه و دمپر در پایان به مشکلات اقتصادی و موضوع تحریم‌ها و تاثیر آن‌ها در شرایط مالی شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: شرایط فعلی اقتصادی به گونه‌ای است که همه صنعتگران و تولیدکنندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و شامل همه شرکت‌ها می‌شود. رکود ساخت و ساز، کمبود نقدینگی و کند شدن روند پروژه‌های ملی باعث شده تا تولیدکنندگان با مشکلات عدیده از جمله صادرات و غیره مواجه شوند. به هر حال باید جنگید، ما ایرانی‌ها مرد جنگ هستیم و باید بجنگیم، البته کمک دولت را هم طلب می‌‌کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;