شارژ تلفن همراه با انرژی خورشید

به گزارش تاسیسات نیوز، استارتاپ ایرانی انینو با تولید نیمکت‌های خورشیدی که امکان شارژ وسایل الکترونیکی را با انرژی‌های خورشیدی فراهم می‌کند، قدمی به سمت ساخت شهری هوشمند برداشته است.


با پیشرفت روزافزون دنیای امروز، مرزبندی‌های علم و دانش از بین رفته است و علاقه‌مندان و پژوهشگران هرلحظه با ترکیب علوم مختلف مانعی دیگر از سر راه انجام فعالیت‌های انسان‌ها برمی‌دارند و زندگی را آسان و آسان‌تر از قبل می‌کنند.


مثال ساده این موضوع، پرداخت قبوض خدماتی است که تا همین چند سال پیش مردم مجبور بودند برای آنها در صف‌های طولانی بانک‌ها بمانند اما امروزه با گرفتن یک شماره تلفن یا چند کلیک ساده موبایل در سریعترین زمان ممکن به صورت آنلاین قبض‌ها پرداخت می‌شوند.


استقبال مردم از این تکنولوژی‌‌ها باعث شد محققان زمان بیشتری را برای این کار گذارند و در عین خدمت‌رسانی به مردم، جامعه و محیط زندگی خود را از آسیب‌ها درامان نگه دارند. استارت‌آپ‌ها یا همان شرکت‌های نوپا که این روزها اخبار زیادی از آنها به گوش می‌رسد با همین هدف به سرعت درحال پیشرفت هستند.


شاید یکی از نگرانی‌های افراد وابسته به تکنولوژی مختلف در زمانی که بیرون از محل کار یا خانه به سر می‌برند تمام شدن شارژ موبایلشان باشد، کم نیستند افرادی که در خیابان، مترو، بانک یا هرکجای دیگر ناگهان موبایلشان خاموش می‌شود و دیگر امکان برقراری ارتباط را ندارند.


اما یک تیم فعال با ایده‌ای ناب تصمیم به حل این مشکل گرفتند ضمن آنکه بتوانند علاوه بر حفظ محیط زیست، از انرژی خورشیدی هم بهره بگیرند.ایده اولیه گروه فناوری انینو، شارژ دراماکن عمومی و با انرژی خورشیدی بود در این خصوص با اشکان بابایی مدیر استارتاپ انینو به گفت‌وگو پرداختیم.


این جوان قائمشهری با بیان اینکه در دوره‌ای پس از عزیمت به تهران کار کارمندی را تجربه کرده و با ویژگی‌های آن آشنا شده است، گفت: چند سالی در فکر بودم تا کاری را برای خدمت به کشورم پیش ببرم لذا بعد از مشورت با افراد با تجربه و مطالعه منابع گوناگون چند حوزه مثل خودروی الکتریکی، انرژی، ساختمان را برای ادامه کار انتخاب کردم.


وی ادامه داد: کار آخر من در یک شرکت باعث آشناییم با فردی شد که پتانسیل انجام پروژه‌های استارت‌آپی را در من دید و در این راه کمکم کرد لذا پروژه خودروی الکتریکی را آغاز کردیم، اما پس از 6 ماه کار به دلیل هزینه‌بر بودن این حوزه و نداشتن پول کافی پروژه کنار گذاشته شد.


شکستی که راه پیروزی را باز کرد


بابایی تصریح کرد: این امر باعث کنار گذاشتن کلی کار نشد و تیم جدیدی را برای کار روی پروژه طراحی و تولید نیمکت‌های خورشیدی تشکیل دادیم، درحقیقت این شکست ما را به بخش دیگری از انرژی های نو سوق داد.


وی با اشاره به استارت‌آپ انینو اظهار داشت: استارت‌آپ ما متشکل از 7 نفر یک و سال گذشته آغاز به کار کرده است. اساسا تیم به منظور فعالیت روی حوزه انرژی (درواقع گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران) تشکیل شد و تصمیم گرفتیم روی محصولاتی کار کنیم که نزدیک به بازار باشد تا پله‌های اول استارت‌آپ خود را با سرعت بیشتری طی کنیم.


بابایی درباره طراحی نیمکت خورشیدی که هم‌اکنون در پارک فناوری پردیس (مقابل شتابدهنده شزان) نصب است، بیان کرد: درحال انجام یکسری اصلاحات روی نسخه اولیه نیمکت هستیم و امیدوارم طی روزهای آینده تکمیل نهایی شود. نیمکت‌های ما با استفاده از انرژی خورشیدی امکان شارژ موبایل و وسایل الکترونیکی را فراهم می‌کند، همچنین با مانیتورهای لمسی خود می‌تواند اطلاعاتی که از مرکز به آن می‌رسد مثل پیام‌های مناسبتی تبریک و تسلیت یا وضعیت هوا و ترافیک را به کاربر نشان دهد.


افزایش سرعت استارتاپ با شتابدهنده ی شزان


مدیر استارت‌آپ انینو با اشاره به بازاریابی محصول خود عنوان کرد: جلسات و صحبت‌های مختلفی با سازمان‌ها و شهرداری‌ها داشتیم اما از آنجا که این محصول گران‌قیمت است و قدری لاکچری به نظر می‌رسد، جا انداختن آن زمان و انرژی بیشتری را می‌طلبد از این رو شزان به ما کمک کرد تا اندکی مدل کسب‌وکار خود را تغییر دهیم.


به گفته بابایی، البته در آینده نه چندان دور تولید انبوه نیمکت‌های خورشیدی و نصب آنها در فضاهای باز و پارک‌ها در برخی مناطق کشور اتفاق خواهد افتاد.


وی درپاسخ به این سوال که در راه راه‌اندازی و فعالیت استارت‌آپ چه گروه‌ها یا افرادی حامی آنها هستند، گفت: در نمایشگاه اینوتکس سال ٩6، پس از شرکت در رویداد نوآوردگاه شزان، این شتابدهنده ایده ما را پذیرفت و درحال حاضر با همکاری و حمایت این شتابدهنده، تلاش‌های گروه برای طراحی و تولید محصول به ثمر نشسته است.


مدیر استارت‌آپ انینو به جوانان علاقه‌مند به انجام فعالیت‌های نو و هوشمند توصیه کرد: جوانان ما باید برای رسیدن به اهداف خود بسیار تلاش کنند، بخصوص کسانی که قصد ورود به کارهای استارت‌آپی را دارند باید مشکلات موجود را بپذیرند و از ادامه راه خود ناامید نشوند. تیم ما حدود یک و سال ونیم بدون کسب درآمد کار را پیش برد و هزینه‌های دریافتی از شزان هم کاملا صرف طراحی و تولید محصول شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;