سیستم کنترل و تخلیه اضطراری تاسیسات ساخته شد

پژوهشگران ایرانی موفق به طراحی و ساخت سیستم کنترل و تخلیه اضطراری ساختمان و تاسیسات شده‌اند که می‌تواند در هنگام وقوع آتش‌سوزی و حوادث ناگوار جان انسان‌ها را نجات دهد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ سیستم کنترل و تخلیه اضطراری سامانه‌ای برای تخلیه جمعیت انسانی در مواقع اضطراری است که توسط پژوهشگران ایرانی طراحی و ساخته شده و آماده ورود به بازار است.
سجاد اسماعیلی مدیرعامل شرکت سازنده سیستم کنترل و تخلیه اضطراری سامانه‌ای در باره این سیستم گفت: معمولاً افراد مستقر در تأسیسات و ساختمان‌های مرتفع در زمان حریق در داخل ساختمان‌ها گیر می‌افتند و هر لحطه که نیروهای امدادی دیرتر برسند احتمال نجات جانشان کمتر می‌شود. سیستم کنترل و تخلیه اضطراری در  محل‌هایی چون پنجر‌ه‌ها و محل‌های خروجی ساختمان و تأسیسات قرار می‌گیرد. این سیستم در زمان وقوع حوادث اضطراری افراد را به پایین ساختمان منتقل می‌کند.
وی افزود: بدین ترتیب این سیستم راه نجاتی برای افرادی است که در زمان حریق قادر به خروج از ساختمان‌ یا تأسیسات نمی‌شوند. این سیستم نیازی به برق و باتری ندارد. در ایران و آمریکا ثبت اختراع شده، مشابهی در جهان ندارد و برای نخستین بار در ایران ساخته شده است.
اسماعیلی با اشاره به این که این سامانه حاصل پژوهش‌های علمی چهار ساله محققان کشور است، بیان کرد: علاوه‌بر تأسیسات نفتی و برج‌های پالایشگاهی، می‌توان از این سیستم در ساختمان‌های مسکونی و تجاری، نیز استفاده کرد.همچنین می‌توان از این سیستم در تله‌کابین‌ها، نهادهای نظامی و هر مکانی که نیاز به تخلیه فرود و امداد است، استفاده کرد. نمونه اولیه این سامانه ساخته شده و در مرحله تجاری‌سازی قرار دارد.
وی افزود: یکی از مشکلاتی که برج‌های دارند عدم وجود راه فرار و تخلیه اضطراری در زمان وقوع حوادثی چون زلزله و آتش‌سوزی وجود ندارد. بنابراین استفاده از این سامانه می‌تواند کمک شایان توجهی به جامعه کند. اگر این سیستم حمایت شده و به بازار معرفی شود، می‌توان از وقوع حوادثی چون آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو و کشتی سانچی جلوگیری کرد.
منبع خبرگزاری آنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;