سهم پنل های خورشیدی در اشتغالزایی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: برای کمک به اشتغال محرومان، آماده صدور مجوز نصب یک هزار پنل خورشیدی برای خانواده های مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان قزوین هستیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، فاطمه محمد بیگی منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس یازدهم  با حضور در شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با سعید بهادیوند چگینی مدیر عامل و معاونین شرکت دیدار و گفتگو کرد.سعید بهادیوند چگینی در این جلسه اظهار داشت: در استان قزوین ۶۱۵ هزار مشترک برق در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و خانگی وجود دارد که بیشترین مصرف برق مربوط به مصارف حوزه کشاورزی و صنعت است و مصرف خانگی در رده‌های پایین‌تر قرار دارد.
وی افزود: میزان تلفات انرژی برق در کشور ۱۰ درصد و در استان قزوین حدود ۷.۳ درصد است که این میزان تلفات بر روی کاهش میانگین کشوری نیز تأثیر گذار بوده است.
چگینی با اعلام اینکه در استان قزوین ۸۴۰ روستا برق رسانی شده است تصریح کرد: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان قزوین از تسهیلات انرژی برق برخوردار شده اند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآور شد: این شرکت تمام منابع درآمدی خود را از شرکت توانیر و از طریق فروش انرژی و دریافت هزینه انشعابات دریافت می‌کند و در صورت پرداخت نشدن این هزینه‌ها در اجرای طرح‌های توسعه و عمرانی با چالش جدی مواجه می‌شویم.
مطالبات شرکت برق ۱۰۰ میلیارد تومان است
وی بیان کرد: سهم شرکت توزیع برق استان قزوین از اعتبارات استانی بسیار پایین است و فقط برای اجرای طرح‌های برق رسانی روستایی و تعمیر و نگهداری شبکه اختصاص پیدا می‌کند.
چگینی تصریح کرد: انباشت مطالبات از مشکلات شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین است و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از بخش صنایع طلب داریم و کمترین مطالبات مربوط به بخش خانگی است.
وی در ادامه گفت: سرقت کابل‌های شبکه انتقال از دیگر مشکلات حوزه برق است که این موضوع علاوه بر اینکه خسارت‌های سنگینی به شبکه وارد می‌کند موجب تحمیل خسارت به وسایل مختلف مصرفی مشترکین خانگی هم می‌شود.
چگینی با یادآوری این که در کشور ۱۶ شرکت برق منطقه‌ای وجود دارد افزود: شرکت توزیع برق استان قزوین زیر مجموعه برق منطقه‌ای استان زنجان است و با فروش قابل توجه انشعاب کنتور، بیشترین درآمدزایی را برای برق منطقه‌ای زنجان داشته ایم و در مقطعی طرح استقلال شرکت‌های برق استان‌ها مطرح شد که اجرای این طرح ناتمام باقی مانده است.
وی اظهار داشت: هر چند شرایط فعلی شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین نسبت به گذشته بهتر شده اما تلاش کرده ایم از حق قانونی شرکت دفاع کنیم و در همین راستا در چند سال گذشته چند پست ۶۳ کیلوولت در مناطق مختلف استان احداث شده و به بهره برداری رسیده که در تقویت زیرساخت‌های انرژی استان بسیار مؤثر بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر در شهر خاک علی و مهرگان نیاز به احداث پست ۶۳ کیلوولت ثابت داریم.
مدیر عامل توزیع نیروی برق استان قزوین با اشاره به رویکرد وزارت نیرو در خصوص توسعه نیروگاههای تجدید پذیر گفت: استان قزوین در عرصه انرژی‌های طبیعی از جمله باد و خورشید از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و با احداث بزرگترین نیروگاه بادی کشور در منطقه سیاهپوش طارم در جایگاه اول کشور قرار دارد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تاکید کرد: استان قزوین این ظرفیت را دارد که با استفاده از تکنولوژی داخلی ظرفیت تولید برق بادی خود را تا ۱۰ برابر افزایش دهد.
وی بیان کرد: سرمایه گذاران متعدد بخش خصوصی برای مشارکت در اجرای طرح‌های نیروگاههای تجدید پذیر اعلام آمادگی کرده اند و در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های انرژی رتبه خوبی داریم.
چگینی در خصوص ایجاد اشتغال با راه اندازی پنل‌های خورشیدی برای افراد کم درآمد هم اظهار داشت: برای کمک به درآمد پایدار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد راه اندازی و نصب یک هزار پنل خورشیدی را در دستور کار قراردادیم که از این ظرفیت بخوبی استفاده نشده است.
وی گفت: علی رغم اینکه مجموعه شرکت توزیع برق استان قزوین برای احداث و راه اندازی پنل‌های خورشیدی به صورت کامل آمادگی داشته اما متأسفانه به دلایل مختلف تنها ۴۵ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد این پنل ها را نصب و راه اندازی کرده اند که همچنان آماده ایم علی رغم افزایش قیمت‌ها با شرایط جدید مجوز احداث این پنل ها را صادر کنیم.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;