سعیدیان از انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری جهت صدور سریع پروانه ساختمانی خبر داد

رئیس نظام مهندسی تهران: سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران در راستای تعامل و همکاری با شهرداری و سازندگان برای کوتاه کردن فرایند صدور پروانه خواستار عملیاتی شدن تفاهم نامه های منعقده با شهرداری تهران است و برمبنای همین روال و به نوبه خود در این راستا تلاش و تعامل خواهد کرد.

به گزارش تاسیسات نیوز ، همایش بررسی چالشهای صدور پروانه و گردهمایی طراحان و سازندگان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، امروز با حضور مهندس سعید سعیدیان، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، دکتر سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی این شورا، مهندس صالحی مدیرکل معماری و شهرسازی و خانم مهندس عمارت کار،در سالن همایش‌های موزه دفاع مقدس جمهوری اسلامی، برگزار شد.
بر اساس این گزارش در  همایش گردهمایی طراحان و سازندگان منطقه ۳ تهران که با حضور مهندس سعید سعیدیان رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران برگزار شد،دکتر سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران، مهندس صالحی مدیرکل معماری و شهرسازی و خانم مهندس عمارت کار نیز  شرکت داشتند.
در این همایش مهندس سعیدیان ضمن مثبت خواندن برگزاری چنین نشست‌هایی گفت: با برگزاری نشست‌های تخصصی می‌توانیم با طرح مشکلات، در کنار یکدیگر مشکلات را حل‌وفصل نماییم.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان با طرح برخی موارد قانونی تشریح کرد: بسیاری از موارد مطرح‌شده قانون است و به‌راحتی نمی‌توان از آن عبور کرد.
وی بابیان اینکه اعتقادداریم باید فضایی ایجاد شود که سرمایه‌گذاران با خیالی آسوده و آرام بتوانند در صنعت ساختمان سرمایه‌گذاری نمایند و فرایندهای کاری برای سرمایه‌گذاران تسهیل شود عنوان کرد: سازمان نظام‌مهندسی ساختمان برای تکریم و خدمت‌رسانی به ارباب‌رجوع بیش از نود درصد خدمات خود را الکترونیکی نموده است.
مهندس سعیدیان انجام نزدیک به ۳۰۰۰۰ خدمت غیرحضوری سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران را کاری ارزشمند عنوان نمود و افزود: نزدیک به ۹۸ درصد از افرادی که از خدمات غیرحضوری سازمان استفاده نمودند اعلام رضایت داشتند.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به چالشهایی که موجب طولانی شدن فرایند صدور پروانه در شهرداری تهران و زمان بر شدن ساخت و سازها می گردد،گفت: سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران در راستای تعامل و همکاری با شهرداری و سازندگان برای کوتاه کردن فرایند صدور پروانه خواستار عملیاتی شدن تفاهم نامه های منعقده با شهرداری تهران است و برمبنای همین روال و به نوبه خود در این راستا تلاش و تعامل خواهد کرد.
مهندس سعیدیان افزود:باید شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت ساختمان ایجاد شود و سرمایه‌گذار بتواند با سرمایه‌گذاری در بخش ساخت‌وساز سود و استفاده اقتصادی داشته باشد و فرایندهای ساخت‌وساز باید از حالت سنتی خارج شود و عرصه ساخت ساختمان به متخصصین سپرده شود.
در این نشست نمایندگان شورای شهر و شهرداری تهران نیز، به بیان موضوعات پروانه ساخت‌وساز و تسهیل امور صدور پروانه، موضوع تراکم فروشی‌ها، فضای سبز و باغات … پرداختند.
همچنین رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، با حضور در محل نمایشگاه تخصصی این همایش، ضمن دیدار و گفت‌وگو با غرفه داران، طراحان و سازندگان و شنیدن نقطه نظرات، به پرسشهای آن ها پاسخ داد.
منبع نظام مهندسی تهران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;