سد لار و طالقان، اولین مقصد گردشگری آبی تهرانی‌ها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: سدهای لار و طالقان نخستین مقاصد گردشگری آبی شهروندان تهرانی است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، سید حسن رضوی با اشاره به اینکه ۶ طرح گردشگری در تهران به کارگروه ویژه در استانداری تهران ارائه شده است افزود: طرح گردشگری سد لار، ​ نیروگاه کلان، سد لتیان و پایین دست آن تا رودخانه جاجرود، سد طالقان، ​سایت تصفیه خانه شماره ۶ مشرف به دریاچه چیتگر در غرب تهران و رودخانه جاجرود از خسرو آباد تا سعید آباد به مساحت ۳۵ هکتار در دو طرف رودخانه، طرح‌های پیشنهادی برای اجرای طرح گردشگری در تهران است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: سدهای لار و طالقان نخستین مقاصد گردشگری آبی در تهران خواهند بود که مردم تهران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.
وی با اشاره به تفاهم نامه امضا شده بین وزیر نیرو و وزیر گردشگری برای توسعه گردشگری آبی در رودخانه‌ها و دریاچه سدهای کشور افزود: با تصویب طرح‌های ارائه شده، ​ فراخوان برای جذب سرمایه گذار منتشر می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه ما به دنبال اجرای طرح‌هایی برای توریسم هستیم که نیازمند احداث سازه‌های سنگین نباشد اظهار داشت: ایجاد پیست‌های دوچرخه سواری و تله کابین از جمله طرح‌های قابل اجراست.
رضوی با اشاره به اینکه ایجاد این شرایط در تهران با هدف جلوگیری از حضور مردم در اماکن نا ایمن انجام می‌شود افزود: شرکت آب منطقه‌ای با سرمایه گذاران به نحوی توافق خواهد کرد که در ۱۰ سال سرمایه اولیه برگشته و سوددهی انجام شود. با استفاده از قایق‌های پایی و نصب سطل زباله برای جمع آوری زباله‌ها مانع از ایجاد آلودگی در دریاچه سدها خواهیم شد.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;