سازمان نظام مهندسی اجرای مقررات ملی ساختمان را پیگیری کند

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران، گفت: سازمان نظام مهندسی باید با تخلفاتی که در اجرای مقررات ملی ساختمان در حوزه سیستم های گرمایشی وجود دارد، برخورد کند.

حسن محتشم با بیان اینکه شهرداری ها در این زمینه مسئولیت قانونی خاصی ندارند، ادامه داد: شهرداری ها در این زمینه نظارت خوبی دارند و اگر تخلفی در اجرای مقررات ملی ساختمان و سیستم های گرمایشی صورت می گیرد، مسولیت آن با سازمان نظام مهندسی است.

نایب رئیس کانون انبوه سازان ایران با بیان این که سیستم حرارت مرکزی سالهاست در ساخت و سازها مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار کرد: استفاده از سیستم حرارت مرکزی یا همان موتورخانه از نظر ایمنی و حفظ سلامت مردم و محیط زیست، رضایت همه را به همراه داشته است و طبق مقررات ملی ساختمان نیز در ساختمانهای مسکونی پر واحد باید حتما از این نوع سیستم گرمایشی استفاده شود.

محتشم ادامه داد: اما نصب سیستم حرارت مرکزی برای مهندسان صرفه اقتصادی ندارد چون باید فضایی از ساختمان را برای موتورخانه در نظر بگیرند و این مساله باعث شده اقبال استفاده از آن میان مهندسان کاهش پیدا کند.

وی افزود: برای نصب هر گونه سیستم گرمایشی در ساختمان سازی قوانینی وجود دارد اما متاسفانه برخی مهندسین ناظر این قوانین را زیر پا می گذارند ودقت کافی به این موضوع ندارد که باید این افراد را با اعمال مقررات، ملزم به رعایت قانون کرد اما چون متاسفانه این الزامات جنبه اجرایی و حقوقی ندارد برخی افراد این قانون را به خوبی رعایت نمی کنند.

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران با بیان اینکه بی توجهی به قوانین نصب پکیج در ساختمان سازی موجب به خطر افتادن سلامت مردم و محیط زیست می شود، عنوان کرد: بهتر است شهرداری مهندسین را ملزم کند تا در ابتدای کار و در هنگام ارائه نقشه ساختمان محل نصب پکیج را در نقشه مشخص کنند و در صورت تایید اجازه ادامه کار را به آنها بدهد.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;